Łączne nakłady na inwestycje w stolicy Dolnego Śląska mają sięgnąć ponad 2 mld zł.

We wtorek koordynator projektów spółki Wrocławskie Inwestycje, Piotr Wachulec zapewnił, że wszystkie inwestycje zostały już rozpoczęte, ale znajdują się na różnych etapach realizacji. Jego zdaniem, wszystkie inwestycje zostaną wybudowane w terminie, czyli do 2010 roku.

Drogowe inwestycje we Wrocławiu podzielono na trzy grupy: przebudowę ulic wokół mającego powstać stadionu na wrocławskich Maślicach, budowę północnej obwodnicy śródmiejskiej oraz budowę drogi łączącej port lotniczy ze stadionem.

Do 2010 r. wokół stadionu ma powstać m.in. węzeł tramwajowo- autobusowy, a także węzeł przesiadkowy, zaprojektowany w ten sposób, by obsługiwać zarówno kolej, jak i szybki tramwaj. Węzły będą połączone z parkingami rowerowymi, samochodowymi i autobusowymi, które powstaną bezpośrednio przy stadionie. Przebudowane zostaną także przylegające do obiektu sportowego ulice.

Trzecią i najbardziej kosztowną inwestycją jest budowa połączenia drogowego port lotniczy - droga krajowa nr 94 -stadion

Północna obwodnica śródmiejska ma usprawnić komunikację w okolicy Mostu Milenijnego. Dzięki budowie specjalnego łącznika drogowego, zostanie ona połączona z powstającą obwodnicą autostradową.

Trzecią i najbardziej kosztowną inwestycją jest budowa połączenia drogowego port lotniczy - droga krajowa nr 94 -stadion. Powstanie ona w tzw. trybie "zaprojektuj-wybuduj".

"Oznacza to, że zamawiający określa podstawowe założenia projektowe, a wykonawca, który wygra przetarg, wykonuje projekt budowlany, uzyskuje pozwolenia na budowę, a później wykonuje same roboty. Skraca to przede wszystkim czas potrzebny na realizację inwestycji" - podkreślił Wachulec.

Uważa on, że najtrudniejsze do wykonania są inwestycje w terenie zurbanizowanym. Problemy mogą również wystąpić w kwestii rozstrzygania przetargów.