Firma P4, operator sieci Play, rozpoczęła w poniedziałek sprzedaż bezprzewodowego internetu.

W ofercie przy abonamencie za 45 zł i umowie na 12 miesięcy, użytkownik otrzymuje 5 GB (gigabajtów) transferu danych. Operator gwarantuje prędkość internetu dochodzącą do 1Mb/s (megabitów na sekundę).

W blueconnect, ofercie internetu bezprzewodowego Ery, 5 GB transferu miesięcznie kosztuje 120,78 zł. W iPlus, ofercie Polkomtela, 4GB transferu danych kosztuje 110 zł.

Opłata aktywacyjna w P4 wynosi 9 zł. Jak informuje firma, oferta internetowa jest dwukrotnie tańsza od proponowanych przez innych operatorów.

"Budowa szybkiej sieci 3,5G (w technologii szybkiego transferu danych - PAP) Play to jeden z największych tego typu projektów inwestycyjnych w Europie. W ostatnich dniach pozyskaliśmy gigantyczne finansowanie. To koniec drogiego internetu bezprzewodowego w Polsce" - poinformował w komunikacie dyrektor marketingu Play Jacek Hensler.

Na realizację inwestycji P4 chce przeznaczyć 1,1 mld euro

Oferta nosi nazwę Play Online. Terminale (laptopy, palmtopy) łączą się z siecią za pomocą należących do operatora nadajników HSDPA (ang. High Speed Downlink Packet Access), które pozwalają na szybki transfer danych.

Usługa jest dostępna w 28 miastach (Białystok, Bydgoszcz, Gdańsk, Gdynia, Elbląg, Kielce, Kwidzyn, Legionowo, Lublin, Łódź, Mysłowice, Olsztyn, Opole, Piaseczno, Piotrków Tryb., Płońsk, Police, Pruszków, Radom, Rzeszów, Siemianowice Śląskie, Sopot, Szczecin, Świdnik, Toruń, Tychy, Warszawa, Wołomin). Jak informuje Play, zasięg internetu będzie sukcesywnie powiększany.

W czerwcu br. dyrektor zarządzający P4 Chris Bannister poinformował, że w ciągu trzech lat firma Play chce dotrzeć z mobilnym szerokopasmowym internetem (bezprzewodowym, dostępnym m.in. w komórkach i laptopach) do 75 proc. Polaków.

Na realizację inwestycji P4 chce przeznaczyć 1,1 mld euro. W czerwcu br. spółka podpisała umowę z China Development Bank (CDB) na kredyt w wysokości 490 mln euro. To zwiększyło zaangażowanie banku w firmę do 640 mln euro. Pozyskany kredyt jest uzupełnieniem 460 mln euro kapitału zainwestowanego przez akcjonariuszy spółki.

"Play, podobnie jak Netia, stawia na dostarczanie internetu"

"Play, podobnie jak Netia, stawia na dostarczanie internetu. Ich strategie są oparte właśnie na szerokim paśmie. To rozsądne posunięcie, ponieważ internet szerokopasmowy jest usługą, która w niedługim czasie stanie się podstawową" - powiedziała PAP analityk IT firmy IDC Magda Borowik.

Dodała, że ceny oferowane przez Play są korzystne.

"Skoncentrowanie strategii na dostarczaniu internetu szerokopasmowego przez Play oraz rozrastanie się sieci firmy, wymusi zwiększenie konkurencyjności tego segmentu usług. Reszta rynku odpowie na ich ofertę, by nie przegapić momentu, w którym można pozyskać wciąż dużą liczbę klientów" - powiedziała.