9sekund.pl jest pierwszą internetową porównywarką cen, która wybiera się na NewConnect. W ubiegłym roku za pośrednictwem tych serwisów internauci zrobili zakupy na 450 mln zł.
Wersja na telefon komórkowy, geolokalizacja pokazująca, który sklep jest najbliżej oraz system pozwalający na tworzenie raportów dla sklepów, dzięki któremu będą mogły ustalać bardziej konkurencyjne ceny swoich produktów - to nowości, które w najbliższym czasie pojawią się w internetowej porównywarce cen 9sekund.pl. Jej właściciel zmienił nazwę na Haxon, w skład którego oprócz 9sekund.pl wchodzi też porównywarka usług viglo.pl, serwis dla spedytorów spedytor.biz oraz porównywarka gruntów gruunty.pl. We wrześniu Haxon wybiera się na New Connect, z którego chce pozyskać 1,5 mln zł.
- Wydamy to na marketing i technologię. Budujemy grupę, która składać się będzie nie z jednej, ale z wielu porównywarek w różnych kategoriach produktów i usług - mówi Andrzej Zając, prezes spółki.
Obecnie na polskim rynku działa ponad 28 internetowych porównywarek cen, a liczba ich użytkowników szybko rośnie. Porównać w nich można oferty ponad tysiąca działających w sieci sklepów. Te płacą porównywarkom za każde kliknięcie, przenoszące klienta do danego sklepu (od 10 do 23 gr za kliknięcie).
Według badania Megapanel PBI/Gemius w kwietniu 2006 r. z porównywarek skorzystało 930 tys. osób, rok później - już 2,7 mln użytkowników. W ubiegłym roku, według Gemiusa, 36 proc. internautów robiących zakupy przez internet korzystało z porównywarek cen.
W ubiegłym roku wartość całego rynku e-commerce sięgnęła 8,1 mld zł, z czego około 3,5 mld zł przypadła na sklepy internetowe. Wartość transakcji zawartych za pośrednictwem porównywarek szacować więc można na około 455 mln zł. Ta kwota będzie większa, im większa będzie wartość zakupów w sieci - a Gemius szacuje, że w 2010 roku sięgnie 4 mld euro.
Haxon myśli też o wejściu na rynek ukraiński i rumuński.
- Sam tylko rynek ukraiński to ponad 2,1 użytkowników internetu, a jego wartość szacuje się na 10 mln dol. przy wzroście rocznym na poziomie 35 proc. - dodaje Andrzej Zając.
Choć 9sekund nie będzie jedyną porównywarką, która zadebiutuje na GPW, podobne plany ma fundusz private equity bmp AG, który poinformował, że w przyszłym roku może wprowadzić na parkiet porównywarkę cen Nokaut.pl.