Inotel, operator telewizji przesyłanej przez internet, zainwestuje w tym roku 1 mln zł, żeby pozyskać blisko 6 tys. klientów telewizji.
Wtym tygodniu rusza pierwsza kampania telemarketingowa firmy Inotel zajmującej się dostarczaniem telewizji IP (czyli telewizji z gniazdka telefonicznego), dzięki której spółka chce zwiększyć liczbę klientów. Do końca roku chce pozyskać około 6 tys.
- W marketing i reklamę zainwestujemy w tym roku około 1 mln zł - mówi GP Jakub Dwernicki, prezes Inotela.
Spółka działa od 2004 roku. Na początku oferowała w oparciu o własne sieci światłowodowe usługi telefonii internetowej VoIP oraz usługi szerokopasmowego internetu. Działa ona na terenie Wielkopolski i oferuje klientom telewizję IP z dostępem do 86 programów (również HD) i usługę wideo na żądanie (możliwość wypożyczania w dowolnym czasie filmów lub konkretnych programów).
To jedna z sześciu firm na rynku oferujących dostęp do IPTV i konkurujących z platformami satelitarnymi i kablowymi. Oprócz niej taki dostęp do telewizji oferuje też m.in. Telekomunikacja Polska, Dialog, Multimedia, Jumbox. W porównaniu jednak z platformami czy kablówkami, z których korzysta w sumie około 8 mln abonentów, liczba klientów IPTV nie przekracza w sumie około 100 tys. Jakub Dwernicki przyznaje, że trudno jest konkurować na rynku zdominowanym przez operatorów satelitarnych i kablowych, ale mimo wszystko widzi szanse dla swojej usługi.
- Telewizja IP oferuje możliwości, jakich nie ma gdzie indziej, choćby interaktywność. Jest to usługa premium, dla klientów wymagających i gotowych zapłacić więcej. Naszym celem są klienci miast, gdzie infrastruktura jest dużo lepsza. To tylko kwestia czasu, kiedy operatorzy kablowi też zaczną oferować telewizję IP - dodaje Jakub Dwernicki.