Vectra, drugi pod względem liczby klientów operator kablowy na rynku, prowadzi rozmowy na temat przejęć z kilkoma mniejszymi operatorami - przyznał w rozmowie z GP Tomasz Żurański, prezes spółki.

Operator planuje, że w tym roku przejmie więcej niż siedem firm, zwiększając dzięki temu liczbę abonentów o 20 tys.

- Mniejsi operatorzy dostrzegają, że bez efektu skali trudniej im konkurować na rynku - mówi Tomasz Żurański.

Konkurencja rośnie za sprawą coraz większych inwestycji największych graczy - zarówno platform satelitarnych, jak i operatorów kablowych - w nowe usługi i wysokiej jakości programy HD (high definition). Wszystkie trzy platformy cyfrowe oferują już kanały w tej rozdzielczości, a konkurencja na rynku jeszcze się zaostrzy, gdy swoją platformę wprowadzi Telekomunikacja Polska i TVP. Ofertę rozbudowują też najwięksi operatorzy kablowi - UPC Polska, Multimedia czy Grupa Aster. Sama Vectra wprowadziła tuż przed Euro 2008 12 nowych kanałów, w tym część w HD. Programów w tej rozdzielczości ma już siedem - najwięcej ze wszystkich operatorów.

- Do końca roku wprowadzimy co najmniej dziesięć kolejnych kanałów, w tym niektóre także w jakości HD. Wzmocnimy na pewno pakiet Sport na ostro, rozbudujemy też ofertę programów rodzinnych - zapowiada Tomasz Żurański.

Vectra ma obecnie 663 tys. abonentów, w tym około 160 tys. klientów internetu i około 120 tys. klientów telewizji cyfrowej. Do końca roku planuje zwiększyć liczbę użytkowników internetu do 180 tys., a telewizji cyfrowej - przekroczyć 200 tys. W 2007 roku Vectra osiągnęła niespełna 300 mln zł przychodu, w tym roku planowany jest wzrost na poziomie 20 proc. Na przełomie roku doda usługę PVR, czyli cyfrowej nagrywarki, pozwalającej m.in. na nagrywanie programów. Dopiero w przyszłym roku planuje natomiast wprowadzenie usługi wideo na żądanie.