Dziś lotnisko w Łodzi oddaje do użytku nową płytę postojową dla samolotów, dzięki której przepustowość portu zwiększy się dwukrotnie.

- Inwestycja kosztowała 31 mln zł. Jest to jedno z trzech zadań zaplanowanych na ten rok - mówi Leszek Krawczyk, prezes łódzkiego lotniska.

Port zbuduje też nowy terminal pasażerski i parking.

Pojawią się też zupełnie nowe porty. Lotnisko od podstaw chcą zbudować władze Nowego Targu. Port miałby obsługiwać małe samoloty, których pasażerowie będą odpoczywać w tatrzańskich kurortach, głównie w Zakopanem.

- Za kilka tygodni w tej sprawie podpiszemy list intencyjny. Wśród sygnatariuszy będą m.in. przedstawiciele lotniska w Krakowie. Nie chcemy konkurować, chcemy działać wspólnie - mówi Marek Fryźlewicz, burmistrz Nowego Targu.

Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR uważa, że takie lotnisko może nie przetrwać na rynku.

- Z powodu bliskiej lokalizacji portu w Krakowie i mniej dynamicznego wzrostu liczby pasażerów niż jeszcze kilka miesięcy temu - mówi Adrian Furgalski.

Marek Fryźlewicz zapewnia, że Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zdecydowała o instalacji sprzętu nawigacyjnego na terenach planowanych pod inwestycję.

Nowe lotnisko chce też zbudować Lublin. Pierwszy samolot ma odlecieć w 2011 roku. Komisja Europejska zgodziła się na przekazanie 300 mln zł - zostaną wydane na wykup gruntów oraz budowę pasa startowego i terminalu. Bruksela zgodziła się też na przekazanie 6 mln zł dla lotniska w Gdańsku. Pod koniec roku budowę trzeciego terminalu za ponad 150 mln zł zacznie Wrocław.