Na przełomie września i października Electro World otworzy swój pierwszy internetowy sklep z elektroniką i sprzętem AGD - dowiedziała się GP. Nie będzie tylko internetowym wsparciem dla sprzedaży w tradycyjnych sklepach, lecz samodzielną spółką, której celem będzie walka o klientów w internecie.

- Będzie miał samodzielną politykę marketingową, produktową i oczywiście cenową. Ale jednocześnie korzystać będzie z bazy logistycznej i magazynowej sieci oraz doświadczenia grupy. Dzięki temu będzie mu łatwiej walczyć niskimi cenami o klientów kupujących w sieci - mówi GP Artur Adamowicz, rzecznik Electro World.

Sieć ma w Polsce sześć sklepów i wierzy, że uda się podbić internet. Wejście dużej tradycyjnej sieci do internetu może zmienić układ sił w polskim e-commerce. Obecnie działa w nim ponad 3 tys. sklepów, z czego większość to małe rodzinne firmy, na dodatek niedziałające dłużej niż pięć lat. Sklepy ze sprzętem RTV/AGD i komputerami stanowią natomiast około 20 proc. wszystkich e-sklepów, wynika z raportu E-commerce 2007 serwisu Sklepy24.pl i Internet Standard. Polacy robią w nich zakupy coraz chętniej dlatego, że jest w nich nawet 20-30 proc. taniej niż w sklepach tradycyjnych. Dlatego przychody e-sklepów rosną bardzo szybko - w ubiegłym roku aż o 73 proc. Wartość całego handlu w internecie, który sklepy i platformy aukcyjne dzielą mniej więcej po połowie, wyniosła natomiast już 8,1 mld zł.

Atutem Electro World, poza niższymi kosztami i cenami, może być też doświadczenie internetowe właściciela na innych rynkach. Na rynku brytyjskim, gdzie dwa lata temu nazwę tradycyjnych sklepów Dixons całkowicie przeniesiono do działających w sieci sklepów. Rok temu z kolei koncern przejął też działającą w 26 krajach w Europie sieć sklepów internetowych Pixmania.com.

- Przychody grupy ze sprzedaży przez internet stanowią już 10 proc. wszystkich przychodów - dodaje Artur Adamowicz.