Onet.pl uruchomił kolejną komórkową wersję internetowego serwisu - tym razem do handlu na Allegro. Podobnych będzie przybywać, bo internauci coraz chętniej korzystają z mobilnego internetu.
Zmieniają się preferencje klientów co do korzystania i płacenia za treści lub usługi w komórkach. Choć Polacy nadal najwięcej wydają na dzwonki i tapety czy gry java, to znacznie szybciej rozwijają się nowe źródła przychodu - mikropłatności za usługi internetowe.
- Wydatki na dostęp do serwisów społecznościowych, serwisów z grami, wideo czy usługi e-commerce czy całych utworów muzycznych przez komórkę rosną w tempie od kilkudziesięciu do kilkuset procent rocznie, podczas gdy wydatki na tradycyjne dzwonki czy tapety zwiększają się w tempie zaledwie kilku procent - mówi Gazecie Prawnej Dorota Ubysz, prezes spółki Mobiltek, zajmującej się agregacją usług SMS oraz świadczeniem usług płatności mobilnych.

Milionowy zysk

Z jej rozwiązań korzystają m.in. wydawnictwa, banki czy operatorzy komórkowi, sprzedający za pośrednictwem np. SMS-ów swoje treści użytkownikom telefonów komórkowych. W ubiegłym roku firma zwiększyła przychody o 105 proc. - do 19,7 mln zł, a zysk sięgnął 1 mln zł.

Zanim wejdą na NewConnect

- Internet coraz dynamiczniej wchodzi także do komórek, dlatego będziemy coraz intensywniej rozwijać się w tym kierunku - dodaje Dorota Ubysz.
Spółka chce pozyskać z około 6 mln zł z wejścia na NewConnect. Część tej kwoty przeznaczy na akwizycje firm, które pozwolą na tworzenie dedykowanych serwisów, technologicznie dostosowanych do korzystania z nich właśnie w telefonach komórkowych i za pośrednictwem internetu.

Zwiększa się mobilna oferta

Część przedstawicieli branży internetowej wierzy, że w najbliższych latach - wraz z rozwojej dostępu do internetu i spadkiem cen - internet w komórkach będzie zyskiwał na znaczeniu. Dlatego tworzenie mobilnych wersji popularnych serwisów to coraz powszechniejszy kierunek rozwoju nie tylko portali, ale także profilowanych serwisów internetowych. Swoją mobilną ofertę ma nie tylko Onet, ale także m.in. Wirtualna Polska, Interia, Money i Bankier, Agora czy specjalistyczne serwisy - np. porównywarki cen Ceneo.pl czy Nokaut.pl.