Nie ekspertom, nie analitykom, nie naukowcom ani nawet nie blogerom (nie wspominając o reklamie) - internauci, którzy zamierzają zrobić zakupy w sieci, najbardziej ufają opiniom innych klientów.
Aż 60 proc. internautów podkreśla, że przed zrobieniem zakupów w sieci najbardziej wierzy i sugeruje się opiniami na temat danego produktu, serwisu lub usługi innych konsumentów - wynika z badania Trust Barometer firmy Edelman. Oznacza to, że konsumenci znacznie bardziej ufają innym konsumentom, niż specjalistom: analitykom (56 proc.), naukowcom (54 proc.), lekarzom i specjalistom w zakresie zdrowia (53 proc.), specjalistom społecznym (50 proc.). Znacznie mniejsze zaufanie pokładają natomiast w prezesach firm (23 proc.) oraz blogerach (12 proc.).
To powód, dla którego w ostatnim czasie znacznie wzrosło znaczenie serwisów shoppingowych, w których internauci mogą dzielić się opiniami. Według JupiterResearch, użytkownicy tych serwisów trzy razy częściej kierują się opiniami wymienianymi między sobą niż reklamami.