Przychody reklamowe mediów w ujęciu netto wzrosły w I kw. o 14,1% r/r do 1,580 mld zł, ocenia agencja CR Media Consulting w raporcie „Ad.media”. W całym 2008 roku przychody reklamowe mediów mają wynieść 7,588 mld zł, czyli o 12,3% więcej niż w zeszłym roku.

„Pierwsze trzy miesiące bieżącego roku przyniosły spowolnienie tempa wzrostu rynku reklamy, który w ostatnim kwartale roku poprzedniego wyniósł 17,8%. Dynamika była jednak istotnie wyższa od zanotowanej w pierwszym kwartale 2007 roku” – czytamy w raporcie.

Najwyższe przychody uzyskali nadawcy telewizyjni, których wpływy zwiększyły się o 15% r/r. Najlepszą dynamikę wzrostu zanotowały media internetowe (36% r/r). Szybciej niż oczekiwano rosły przychody reklamowe prasy (9% r/r) i radia (14% r/r).

„W drugim kwartale b.r. można spodziewać się utrzymania wysokiej dynamiki rynku reklamy pod wpływem zwiększonego zainteresowania spowodowanego mistrzostwami Europy w piłce nożnej. W drugiej połowie roku można spodziewać się niższego tempa wzrostu z niewielkim wpływem olimpiady w Pekinie. W całym roku 2008 wzrost rynku reklamy może przekroczyć 12%” – czytamy w raporcie.

Analitycy spodziewają się, że w II kw. przychody reklamowe mediów wyniosą 2,084 mld zł, a w III kw. 1,517 mld zł. W całym 2008 roku przychody wzrosną o 12,3% do 7,588 mld zł, a w 2009 roku – o 8,5% do 8,233 mld zł.

SŁ, ISB