O 1 proc., do 73,2 tys. egzemplarzy, wzrosła w marcu sprzedaż Gazety Prawnej - wynika z najnowszych danych sprzedaży ogółem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. GP jest też dziennikiem o najwyższym wzroście sprzedaży w okresie styczeń-marzec w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku jest ona wyższa o 6,5 proc. i wynosi 85,6 tys. egz.

Drugim dziennikiem, który poprawił sprzedaż w marcu, jest Super Express - tabloid poprawił swój wynik o 4 proc., do 207,4 tys. egz. Parkiet utrzymał swój wynik sprzed roku, kończąc marzec ze średnią sprzedażą 11,9 tys. egz.

Pozostałe dzienniki pogorszyły swoje wyniki. Najbardziej Dziennik, którego sprzedaż spadła aż o 35 proc., do 136,7 tys. egz. O 10 proc., do 419 tys. egz., zmniejszyła się też sprzedaż Gazety Wyborczej. Rzeczpospolita zakończyła marzec ze średnią sprzedażą w wysokości 139,2 tys. egz. - o 5 proc. niższą niż rok wcześniej. Spadek o 3 proc., do 19,8 tys. egz., zanotował Puls Biznesu, o 2 proc., do 66,5 tys. egz., skurczyła się sprzedaż Przeglądu Sportowego, a o 2 proc. Faktu. Tabloid wciąż pozostaje jednak niezagrożonym liderem rynku ze średnią sprzedażą 531,8 tys. egz.

- W marcu mieliśmy okres świąt i mniejszego zainteresowania prasą. Mamy jednak ogólny trend spadkowy, który trudno zahamować bez wzbogacania gazet o dodatki - mówi Tomasz Chełmecki, prezes domu mediowego Starlink.