Ze względu na wejście w życie nowych przepisów RODO zmieniliśmy sposób
logowania do produktu i sklepu internetowego, w taki sposób aby chronić dane
osobowe zgodnie z najwyższymi standardami.
Prosimy o zmianę dotychczasowego loginu na taki, który będzie adresem
e-mail.
Aby założyć aptekę internetową, przedsiębiorca musi znaleźć farmaceutę z dwuletnim stażem, który będzie odpowiadał za sprzedaż wysyłkową leków.
Od soboty obowiązują nowe zasady sprzedaży wysyłkowej produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza. Aptekę internetową przedsiębiorca będzie mógł założyć tylko wówczas, gdy znajdzie farmaceutę z prawem wykonywania zawodu aptekarza lub technika farmaceutycznego, które mają dwuletnią praktykę. Zamówienia należy składać w miejscu prowadzenia apteki telefonicznie, faksem, za pomocą poczty elektronicznej lub formularza umieszczonego na stronie internetowej placówki. Zrealizowane zamówienia muszą być ewidencjonowane w formie elektronicznej przy zastosowaniu systemu komputerowego gwarantującego, że zapisy te nie zostaną usunięte. Placówka, która wydaje produkty w ramach wysyłkowej sprzedaży, musi informować przede wszystkim o cenie zamawianego produktu, sposobie zapłaty, kosztach przesyłki, sposobie dostawy.
Podstawa prawna
• Rozporządzenie ministra zdrowia z 14 marca 2008 r. w sprawie warunków wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza (Dz.U. nr 60, poz. 374).