statystyki

Jak oflagować mięso i ziemniaki

autor: Szymon Cydzik08.08.2019, 17:00
Badania pokazują, że pochodzenie towaru jest istotne dla 84 proc. konsumentów.

Badania pokazują, że pochodzenie towaru jest istotne dla 84 proc. konsumentów.źródło: ShutterStock

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przedstawiło dwa projekty nowelizacji rozporządzenia w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych.

Pierwszy dotyczy sposobu przedstawienia flagi państwa, z którego pochodzą kartofle. Zgodnie z obowiązującymi przepisami ma ona znajdować się w widocznym miejscu na zawieszce i być tej samej wielkości co czcionka z nazwą produktu i kraju pochodzenia. Do resortu wpływały jednak liczne pytania przedsiębiorców co do tego, jak przedstawiać daną flagę. Różne kraje przecież określają – często bardzo szczegółowo, barwy, proporcje i układ jej elementów. W rozporządzeniu wprowadzono zatem termin „graficznego odwzorowania flagi” zamiast „wizerunku”. Oznacza to, że może ona być przedstawiona w sposób uproszczony, zwyczajowo przyjęty, ale jak najbardziej podobny do oryginału.


Pozostało jeszcze 82% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane