Mija rok od wejścia w życie przepisów o RODO, które wywołały popłoch wśród polskich przedsiębiorców. O tym jak odnaleźli się oni w nowej rzeczywistości i jak zmieniło się ich podejście do ochrony danych osobowych Marek Tejchman rozmawia z prezesem UODO, Edytą Bielak-Jomaą.



- Żyjemy w takich czasach, w których rzadko prowadzimy swoje biznesy tylko na rynkach lokalnych. Raczej korzystamy z rozwiązań internetowych i swoje usługi świadczymy dla osób ulokowanych w różnych krajach, w tym w większości w UE. Ujednolicenie naszych obowiązków w państwach członkowskich, taka sama odpowiedzialność, takie same zasady,na których opiera się przetwarzanie danych osobowych - ułatwia prowadzenie biznesu - powiedziała Bielak-Jomaa.

Drugim plusem, jaki prezes UODO dostrzega w nowych przepisach to ochrona prywatności, o którą troszczy się coraz więcej konsumentów. - To odróżnia przedsiębiorców europejskich, od na przykład chińskich - mówiła w studiu DGP podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.