statystyki

Polski rynek leasingu a zmiany podatkowe: Idą gorsze czasy dla arendarzy

autor: Patrycja Otto12.02.2019, 07:32; Aktualizacja: 12.02.2019, 08:08
Motorem napędowym okazały się, tak jak zresztą przewidywali eksperci, pojazdy lekkie, ale też maszyny i urządzenia

Motorem napędowym okazały się, tak jak zresztą przewidywali eksperci, pojazdy lekkie, ale też maszyny i urządzeniaźródło: ShutterStock

W 2018 r. firmy działające na tym rynku sfinansowały transakcje o wartości 82,6 mld zł. Daje to wzrost o 21,8 proc.

Motorem napędowym okazały się, tak jak zresztą przewidywali eksperci, pojazdy lekkie, ale też maszyny i urządzenia. Pierwszych wyleasingowano za niemal 40 mld zł, czyli kwotę o prawie 31 proc. większą niż przed rokiem. – To efekt zmian podatkowych, jakie weszły w życie od stycznia 2019 r., a dotyczących używania samochodów w działalności gospodarczej – tłumaczy Andrzej Krzemiński, przewodniczący komitetu wykonawczego ZPL.

W przypadku maszyn i urządzeń oraz IT również odnotowano dwucyfrową dynamikę, i to już drugi rok z rzędu. Wartość aktywów sfinansowanych w tej kategorii wyniosła 21,7 mld zł, co daje 17,7-proc. wzrost. Zdaniem ekspertów zadziałał solidny – o 5,8 proc. – wzrost produkcji przemysłowej z mocnym przetwórstwem i dobrymi wynikami branż typowo eksportowych oraz związanych z budownictwem.

Polski rynek leasingu

Polski rynek leasingu

źródło: DGP


Pozostało jeszcze 81% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane