statystyki

Nie każde naśladowanie produktu jest sprzeczne z przepisami

autor: Kt16.10.2018, 07:51; Aktualizacja: 16.10.2018, 08:11
Wyjaśnijmy, że naśladownictwo pasożytnicze, zwane też niewolniczym, to wierne kopiowanie zewnętrznej postaci produktu uniemożliwiające przeciętnemu odbiorcy odróżnienie kopii od oryginału. Jest to czyn nieuczciwej konkurencji.

Wyjaśnijmy, że naśladownictwo pasożytnicze, zwane też niewolniczym, to wierne kopiowanie zewnętrznej postaci produktu uniemożliwiające przeciętnemu odbiorcy odróżnienie kopii od oryginału. Jest to czyn nieuczciwej konkurencji.źródło: ShutterStock

Gdy za pomocą technicznych środków reprodukcji kopiowana jest zewnętrzna postać gotowego produktu i może to wprowadzić w błąd klientów, mamy do czynienia z nieuczciwą konkurencją. Czy jednak każde naśladowanie produktu jest łamaniem przepisów?

Dozwolone jest naśladownictwo, które dotyczy produktów nieobjętych ochroną własności intelektualnej – gdy nie ma niebezpieczeństwa wprowadzenia w błąd klientów co do tożsamości danego wyrobu lub producenta oraz gdy nie dochodzi do tzw. pasożytniczego naśladownictwa.

Wyjaśnijmy, że naśladownictwo pasożytnicze, zwane też niewolniczym, to wierne kopiowanie zewnętrznej postaci produktu uniemożliwiające przeciętnemu odbiorcy odróżnienie kopii od oryginału. Jest to czyn nieuczciwej konkurencji.


Pozostało 73% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane