statystyki

Prywatność ma swoją (niską) cenę. Chętnie dzielimy się danymi, gdy otrzymamy korzystną ofertę

autor: Paulina Jagielska11.09.2018, 08:04; Aktualizacja: 11.09.2018, 08:56
RODO

RODOźródło: ShutterStock

Często skarżymy się do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ale chętnie podajemy swoje dane, gdy w zamian dostaniemy lepszą ofertę finansową.

Wprowadzenie pod koniec maja przepisów RODO – rozporządzenia o ochronie danych osobowych – i towarzyszący temu medialny rozgłos uczuliły Polaków na tę kwestię. Dość powiedzieć, że w ciągu niewiele ponad trzech miesięcy, od 25 maja do końca sierpnia, do Urzędu Ochrony Danych Osobowych złożono prawie 2,4 tys. skarg. Dla porównania w całym 2017 r. do dawnego GIODO wpłynęło ich ponad 2,9 tys.

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Jednocześnie Polacy są gotowi przekazać komplet własnych danych osobowych, by uzyskać korzystniejszą ofertę. Blue Media, pośrednik w płatnościach internetowych, przeprowadził badanie dotyczące zaufania do instytucji finansowych oraz skłonności klientów do dzielenia się danymi. Co trzeci ankietowany mężczyzna przyznaje, że podzieliłby się z pośrednikami finansowymi informacjami na temat swojego wynagrodzenia. W przypadku kobiet odsetek ten spada do 12 proc. Autorzy badania twierdzą, że różnice wynikają z większej niechęci kobiet do rozmawiania o finansach. Skłonność do podawania swoich danych w przypadku mężczyzn spada, gdy pojawia się pytanie o miejsce zamieszkania – jedynie co piąty gotowy jest podać adres. W przypadku kobiet odsetek jest podobny.


Pozostało jeszcze 51% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane