W marcu Internet Group wejdzie na rynek płatnych wideokonferencji dla biznesu. Wartość polskiego rynku takich usług może wzrosnąć w tym roku do 10 mln zł.
Internet Group to kolejna firma, która liczy na zarobek na spółkach szukających oszczędności w czasach kryzysu. W drugiej połowie marca wejdzie na rynek płatnych tele- i wideokonferencji dla biznesu ze swoim internetowym komunikatorem HaloNet.
- Kończymy pracę nad pełną funkcjonalnością komunikatora. Będzie to rozwiązanie w technologii 3D, pozwalające na organizowanie wideo- konferencji czy szkoleń - mówi GP Ryszard Wojciechowski, prezes Internet Group
Spółka zakończyła 2008 rok z przychodami w wysokości 324,1 mln zł (o 30,4 proc. więcej niż rok wcześniej), zysk netto spadł jednak o 63 proc. do 3,7 mln zł z powodu obciążeń spłaty zaciągniętych kredytów. Obecnie z jej komunikatora korzystają głównie osoby prywatne, m.in. jako usługi tanich rozmów przez internet (VoIP). Ryszard Wojciechowski liczy, że zainteresowanie ofertą będzie większe, gdy firmy szukają oszczędności. Tele- i wideokonferencje pozwalają zaoszczędzić na organizacji tradycyjnych spotkań, WZA, szkoleń i podróży służbowych.
Szymon Pawlica, prezes spółki Transmisje Online.pl, najdłużej działającej na tym rynku, podkreśla, że poszukiwanie oszczędności już przekłada się na wzrost zainteresowania firm ich ofertą.
- To szansa dla branży. Liczba podpisanych w styczniu i lutym kontraktów przewyższa ten sam okres 2008 roku ponad dwukrotnie. Ponadto od października odnotowaliśmy ponad trzykrotne zwiększenie liczby zapytań - podkreśla Szymon Pawlica.
Podobnie jest u konkurencji. Z danych spółki WSEInfoengine, świadczącej takie usługi m.in. dla spółek giełdowych, wynika, że liczba transmisji wzrosła ze 125 w 2007 roku do 232 w roku 2008.
Szymon Pawlica podkreśla, że rynek ma spory potencjał.
- Szacujemy, że pod koniec 2009 roku wartość rynku osiągnie 5-10 mln zł. Jako pionierzy transmisji online dla biznesu w Polsce zakładamy przychody naszej firmy na poziome kilku mln zł - dodaje.