Ostra jazda w transporcie: Lokalne autobusy mogą kursować na trasach międzywojewódzkich

autor: Piotr Szymaniak27.06.2018, 08:13

Autobusy będą mogły kursować na trasach międzywojewódzkich tylko po uzyskaniu zezwolenia. O ile nie będą konkurowały z przewozami lokalnymi

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (3)

  • bez pieniędzy.(2018-07-28 06:11) Zgłoś naruszenie 30

    Wszyscy powinni , w końcu zrozumieć, że bez stworzenia alternatywnej możliwości "płacenia" operatorom - prawem wyłącznym, zamiast płacenia żywą walutą [PLN] - nie będzie normalnej, czyli na cywilizowanym poziomie, drogowej, regionalnej komunikacji zbiorowej w Polsce ( więc koniecznie należałoby zmienić Art. 20, - o co m.in. także NIK zwróciła się do Premiera RP).

    Odpowiedz
  • KOMISJA ŚLEDCZA ?(2018-07-26 18:49) Zgłoś naruszenie 70

    Drogowy, regionalny, pozamiejski transport zbiorowy został zniszczony , przede wszystkim, Art. 20-tym, zakazującym przyznawania prawa wyłącznego, jako alternatywy dla wypłacania rekompensat finansowych dla operatorów przez samorządy, gdyż jak wykazała praktyka , samorządy nie chcą wydawać swoich pieniędzy na ten cel - WIĘC WIDZIMY ŻE JEDYNYM WYJŚCIEM Z TEJ SYTUACJI MOGŁABY BYĆ MOŻLIWOŚĆ "PŁACENIA" PRAWAMI WYŁĄCZNYMI - czyli bez konieczności wydawania pieniędzy samorządowych w zł. - DLACZEGO POLSKIE PRAWO ZAKAZUJE PRZYZNAWANIA PRAWA WYŁĄCZNEGO ? - przecież mogłoby nie być przymusu przyznawania prawa wyłącznego, a jedynie taka możliwość, więc samorządy , które chciałyby płacić gotówką w zł, mogłyby tak robić. Prawo wyłączne jest stosowane w wielu państwach UE. DLATEGO JEST POTRZEBNA SEJMOWA KOMISJA ŚLEDCZA , ABY WYJAŚNIĆ DLACZEGO PRZEGRYWA POLSKI NARÓD ? - DLACZEGO ZOSTAŁ ZNISZCZONY REGIONALNY DROGOWY TRANSPORT ZBIOROWY ? - DLACZEGO PROJEKTODAWCA , PROPONUJE UTRZYMANIE TEGO SZKODLIWEGO PRZEPISU ?

    Odpowiedz
  • bez zmian !(2018-07-26 09:06) Zgłoś naruszenie 80

    Niestety, ani Marszałek, ani GITD, ani żaden inny organ, nie mieliby prawa do odmowy wydania zezwolenia na drogowe, regionalne, pozamiejskie, w pełni wolnorynkowe przewozy zbiorowe (międzywojewódzkie, międzynarodowe, transgraniczne, kabotażowe) z przyczyn możliwego zagrożenia konkurencyjnego dla przewozów realizowanych przez operatorów na umowy z organizatorem. W/w przewożnicy nadal mogliby bez przeszkód odbierać pasażerów od operatorów na umowy - gwarantowałby to jednoznacznie brzmiacy ART. 20-ty, zakazujący przyznawania prawa wyłącznego o jakim mowa w rozp. (WE) nr 1370/2007. ( pomimo odmiennych sugestii autora projektu UD 126).

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane