Wkrótce rozstrzygnięcie czwartej edycji konkursu „Gwiazdy Bankowości”, który Dziennik Gazeta Prawna organizuje wraz z firmą konsultingową PwC. W tegorocznej edycji będziemy zwracać szczególną uwagę nie tylko na wyniki finansowe banków i sposób prowadzenia biznesu, ale również na wprowadzane przez nie innowacje i budowanie relacji z klientami. O tym, jak nowe technologie zmieniają sektor bankowy i co z tego może wynikać dla ich klientów, rozmawiamy z przedstawicielami ubiegłorocznych laureatów naszego konkursu.
Jak nowe technologie zmieniają zachowanie klientów? Jak to wpływa na sieć bankowych oddziałów?
Halina Karpińska: Zauważyliśmy, że liczba logowań do bankowości mobilnej przewyższyła już liczbę logowań do bankowości internetowej. To utwierdza nas w przekonaniu, że warto nadal rozwijać kanał mobilny. Nie oznacza to jednak, że będziemy zamykać oddziały, nieunikniona jest jednak zmiana ich charakteru, funkcji i specjalizacji. Na bieżąco analizujemy, które kanały obsługi preferują klienci do korzystania z konkretnych usług. Wiemy, że czasem potrzebują rozmowy i obecności człowieka, z którym mogą coś potwierdzić. Z jednej strony oddziały nie znikną, z drugiej bankowość cyfrowa będzie wzbogacana o czynnik ludzki typu czaty, wideoczaty, chatboty.