Klient biznesowy musi mieć możliwość przeprowadzenia każdej operacji bankowej o dowolnej porze i z dowolnego urządzenia

– W drugiej połowie 2018 roku chcemy udostępnić naszym klientom biznesowym nowy system bankowości internetowej. Będzie to rozwiązanie bardzo wygodne w obsłudze, uwzględniające innowacyjne rozwiązania, ale też bezpośrednio odpowiadające na nowe potrzeby odbiorców – informuje Paweł Jaszewski, dyrektor ds. zarządzania produktami bankowości transakcyjnej w Raiffeisen Polbank. I tłumaczy, skąd wziął się pomysł na opracowanie zupełnie nowego portalu. – Większość funkcjonujących w Polsce systemów bankowości internetowej dla przedsiębiorstw i korporacji, w tym nasz, powstała w latach 2005–2010. Od tego czasu nastąpił duży skok technologiczny. Zmieniły się też bardzo potrzeby odbiorców i oczekiwania klientów. Ich uwzględnienie nie jest możliwe bez przygotowania zupełnie nowego systemu – podkreśla.

Nowy portal bankowości internetowej Raiffeisen Polbanku w związku z tym przejdzie całkowitą zmianę. Zyska, po pierwsze, zupełnie nową szatę graficzną, będzie też rozwiązaniem intuicyjnym przez zastosowanie choćby wyszukiwania pełnotekstowego. Dzięki temu poprawi się nie tylko jakość odbioru systemu, ale też komfort i efektywność pracy. W celu odnalezienia potrzebnej informacji dotyczącej np. historii współpracy z danym kontrahentem nie trzeba już będzie ograniczać się do podawania pełnej nazwy kontrahenta czy też rachunku. Wystarczy wpisać dowolne słowo klucz, a system wyświetli nam wszelkie powiązane informacje dokładnie tak, jak znane nam wyszukiwarki internetowe.

Nowa wersja serwisu będzie pozwalała na personalizację w zależności od potrzeb użytkownika i pełnionej przez niego roli w firmie. W innym celu korzysta z bankowości internetowej księgowy, a w innym dyrektor ds. eksportu. To zróżnicowanie jest szczególnie istotne w korporacjach, gdzie system z reguły ma wielu odbiorców. Personalizacja, umożliwiająca m.in. definiowanie szybkiego dostępu do najpotrzebniejszych funkcji, będzie możliwa przez samodzielną konfigurację ekranu roboczego z użyciem tzw. „widgetów” oraz personalizację menu.

Jak zapewniają przedstawiciele banku, nowy system będzie też rozwiązaniem pozwalającym na obsługę zarówno z urządzenia stacjonarnego, jak i dowolnego mobilnego. – Mamy świadomość, że coraz więcej przedsiębiorców pracuje w podróży lub w domu. Chce korzystać w pełni z usług bankowych niezależnie od miejsca i pory dnia. Dlatego nowy portal naszej bankowości będzie responsywny, czyli automatycznie dopasuje się do każdego urządzenia, na którym jest wyświetlany. Operację rozpoczętą w dzień na komputerze będzie więc można skończyć pod wieczór na tablecie lub telefonie, co dotychczas nie było możliwe – wyjaśnia Paweł Jaszewski. – Poprzez urządzenie mobilne zyskiwało się dotychczas jedynie możliwość podglądu kluczowych informacji. Teraz możliwe będzie przeprowadzanie transakcji, autoryzowanie czy wprowadzanie przelewów – dodaje.

System będzie pozwalać klientom na pełną samoobsługę. A to oznacza, że klienci biznesowi będą mogli bez potrzeby kontaktowania się z doradcą samodzielnie otwierać nowy rachunek, składać wniosek o kredyt czy zamawiać nową kartę płatniczą. – Takie rozwiązanie sprawdza się w przypadku klientów indywidualnych. Postanowiliśmy je w związku z tym przenieść na grunt biznesowy – podkreśla Jaszewski. Nie kryje, że zmiana będzie też korzystna dla banku. Zastosowanie najnowszych rozwiązań technologicznych sprawi bowiem, że system będzie tańszy w utrzymaniu, wydajniejszy i bardziej niezawodny.

PARTNER