Największy koszt to kupno towaru. Właściciele sklepów z płytami kupują je od znajomych, szukają okazji w internecie, budują sieci pośredników i współpracowników - zarówno w Polsce, jak i za granicą. Stworzenie oferty od podstaw, która liczyć będzie przynajmniej na początku około 500 płyt, to wydatek rzędu 10-15 tys. zł.

Kolejnym wydatkiem jest inwestycja w stronę www. To koszty o wiele mniejsze niż wynajęcie lokalu w dobrej lokalizacji. Trzeba zarejestrować domenę (kilkaset złotych rocznie) oraz zarezerwować miejsce na serwerze. Jeśli ktoś zna się na rzeczy, może ograniczyć koszty, stawiając serwer samemu. Tańsze, a przede wszystkim szybsze może okazać się skorzystanie z oferty firmy hostingowej, która przy okazji weźmie na siebie obowiązki administracyjno-techniczne. Rocznie to wydatek od 300 do 1 tys. zł. Gdybyśmy chcieli, aby nasz sklep wyróżniał się profesjonalnym systemem zamówień, przeglądania oferty, różnego rodzaju płatności, gotowe rozwiązania można kupić na rynku. Ich koszt jednorazowy to około 1,5 tys. zł, ale są też oferty, w których oprócz kosztów jednorazowych płacimy też kilkusetzłotowy abonament (stosowany przy droższych, ale bardziej zaawansowanych i rozbudowanych ofertach, w których firma hostingowa oferuje np. przygotowanie graficzne serwisu).