Opublikowane w poniedziałek przez Fiat Auto Poland (FAP) dane nie obejmują wyprodukowanych w Tychach egzemplarzy nowego forda ka, który od jesieni ubiegłego roku, dzięki wspólnemu projektowi obu koncernów, także wytwarzany jest w Tychach.

Według komunikatu FAP, samochodu "dla konkurencji" wyprodukowano w ub.r. w Tychach 19.046 sztuk, co daje łączny wzrost produkcji tyskiej fabryki o ponad 36 proc. (492.885 aut).

Przedstawiciele Forda nie podają danych dotyczących produkcji, ograniczając się do informacji, że do końca ubiegłego roku na 19 rynkach sprzedano w sumie 4.335 egzemplarzy nowego forda ka. Gdy we wrześniu ubiegłego roku uruchamiano w Tychach produkcję forda, spodziewano się, że do końca roku produkcja sięgnie ok. 20 tys. sztuk, a w 2009 r. do 120 tys. samochodów.

Według przedstawionych w poniedziałek danych Fiata, w ubiegłym roku tyska fabryka wyprodukowała 473.839 aut tej marki, wobec 361.787 rok wcześniej. Wzrost to przede wszystkim efekt rozbudowy fabryki i rozpoczęcia produkcji fiata 500, którego w ubiegłym roku wytworzono 195.637.

Europejskim liderem w swoim segmencie oraz marką nr 1 Fiata w Polsce pozostaje panda - w ubiegłym roku z taśm zjechało 247.131 sztuk tego modelu. 25.166 sztuk to fiat 600 (dawne seicento), a 5.905 - abarth 500. Przedstawiciele Fiata podkreślają, że kolejny rok utrzymuje się duży popyt na pandę na rynkach zagranicznych. W 2003 r. sprzedawano 70.115 sztuk tego modelu, w 2007 już 260.695, a w ubiegłym roku 247.131 egzemplarzy.

"Na podkreślenie zasługuje także fakt, że te rekordowe wyniki uzyskano prowadząc równolegle prace związane z uruchomieniem produkcji kolejnych nowych wersji samochodów: panda (na gaz ziemny), abarth 500 oraz nowego samochodu dla konkurencji (w 2008 r. wyprodukowano 19.046 tych samochodów" - czytamy w komunikacie FAP.