Do wdrożenia nowych zasad ochrony danych został niecały rok, a firmy wciąż nie wiedzą, co robić - pisze w piątek "Rzeczpospolita".

Tylko 6 proc. badanych przedsiębiorstw jest w pełni przygotowanych na wejście w życie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). 7 proc. nie zrobiło nic w tym kierunku, a 30 proc. twierdzi, że 18 maja 2018 r., gdy nowe przepisy zaczną obowiązywać, wciąż będzie na etapie planowania. To wynik ankiet przeprowadzonych przez globalne Stowarzyszenie Zarządzania Informacją i Obrazem (AIIM) - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Największym problemem firm jest brak konkretnych wymagań do wdrożenia. Zgodnie z RODO administrator danych odpowiada m.in. za naruszenia bezpieczeństwa, a nie za przestrzeganie formalnych standardów.

Jak pisze dziennik, ministerstwo pracuje też nad nową ustawą o ochronie danych, nie wiadomo jednak, kiedy pojawi się projekt.