statystyki

Internetowa konkurencja połączyła rywali z TV

autor: Barbara Sowa06.03.2017, 07:51; Aktualizacja: 06.03.2017, 09:13
Należący do Google’a YouTube kilka dni temu ogłosił, że będzie sprzedawał kanały telewizji kablowych.

Należący do Google’a YouTube kilka dni temu ogłosił, że będzie sprzedawał kanały telewizji kablowych.źródło: ShutterStock

Europejscy nadawcy próbują łączyć siły w starciu z rywalami z Doliny Krzemowej. FANG to skrót od pierwszych liter nazw Facebooka, Amazona, Netflixa i Google’a, czyli najważniejszych dziś graczy w światowej sieci. Cała czwórka w ostatnich latach coraz mocniej inwestuje w wideo i wchodzi w buty starych spółek mediowych.

Należący do Google’a YouTube kilka dni temu ogłosił, że będzie sprzedawał kanały telewizji kablowych. Na razie tylko w USA, ale niewykluczone, że pójdzie dalej. Amazon w grudniu udostępnił swoją ofertę wideo w ponad 200 krajach, przyciągając widzów nowym wcieleniem motoryzacyjnego show Jeremy’ego Clarksona, który odszedł z brytyjskiej BBC. Własne plany tworzenia krótkich fabuł i inwestycji w sport ma też Facebook. Netflix zaś zapowiedział, że w tym roku wyda na seriale aż 6 mld dol.

Miażdżącej dominacji FANG obawiają się nawet najwięksi przedstawiciele tradycyjnej części biznesu audiowizualnego. „Dzisiaj nadawcy stoją w obliczu konkurencji ze strony wielkich firm międzynarodowych, które wchodzą do ich branży. Zmiana dotyczy wszystkich spółek mediowych” – przyznają członkowie Europejskiego Aliansu Mediowego, założonego dwa lata temu przez niemieckie ProSiebenSat.1, szwedzkie MTG oraz TVN. Choć konkurencji ze strony FANG wyraźnie się boją, o otwartej wojnie nie mówią. – Nie chodzi o frontalną konkurencję, tylko o bycie partnerem w rozmowach i łączenie sił. Media tradycyjne współpracują i będą współpracowały z gigantami, jak Google czy Facebook, bo z tej współpracy wynika dużo dobrego, szczególnie dla widza. Lubimy określać tę relację jako coopetition – mówi Christian Anting z zarządu TVN.


Pozostało 44% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane