statystyki

Unia kręci bat na call center: Prefiks ostrzeże, że dzwoni telemarketer

autor: Jakub Styczyński14.02.2017, 09:14; Aktualizacja: 14.02.2017, 09:47
telefon, telekomunikacja, konsument

Jeszcze mniej optymizmu wykazuje w rozmowie z nami prosząca o zachowanie anonimowości menedżer ds. projektów w jednej z warszawskich firm telemarketingowych.źródło: ShutterStock

PROBLEM: Pomysł Komisji Europejskiej, by oznaczać rozmowy o charakterze reklamowym specjalnym prefiksem, może doprowadzić do bankructwa wielu firm zajmujących się wykonywaniem telemarketingiem – ostrzega branża call center. Przypomnijmy: KE w art. 16 ust. 3 projektu rozporządzenia o e-prywatności (e-privacy) proponuje m.in., by przedsiębiorcy dzwoniący do klientów w celach marketingowych korzystali ze specjalnego prefiksu, dzięki czemu odbiorca będzie mógł się zorientować, że rozmowa będzie miała charakter marketingowy (pisaliśmy o tym w tygodniku Firma i Prawo 7 grudnia 2017 r.: „Parasol Unii nad prywatnością” – DGP nr 26).

Jakie zmiany promuje Bruksela

Komisja Europejska proponuje w projekcie rozporządzenia o e-privacy, by przedsiębiorcy używali możliwego do zidentyfikowania numeru lub stosowali specjalny prefiks wskazujący na to, że dana rozmowa ma charakter marketingowy. Ma to ukrócić obecną wolną amerykankę. Rozporządzenie ma wejść w życie 25 maja 2018 r.

– Chodzi o wzmocnienie ochrony konsumenta przed niechcianymi połączeniami telefonicznymi. Odbiorca połączenia powinien z góry wiedzieć, że ma do czynienia z połączeniem realizowanym w celach marketingowych – mówi Miłosz Mazewski z kancelarii Chałas i Wspólnicy.

Jaki to miałby być prefiks, czy miałyby go stosować wszystkie firmy, czy tylko wybranych branż, czy jeden i ten sam prefiks obowiązywałby na terenie całej UE – na obecnym etapie jeszcze nie wiadomo. Jak wynika z projektu rozporządzenia, prefiks oraz wytyczne dotyczące stosowania ustalić ma w późniejszym terminie Komisja Europejska.

– Wiele zależy zatem od kształtu rozporządzeń wykonawczych. Wydaje się, że powinien być to jeden numer na całą Unię Europejską – mówi Miłosz Mazewski.


Pozostało 82% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (6)

  • 123(2017-02-16 12:12) Zgłoś naruszenie 170

    yes yes yes!!!!!!!!!!!!!! Już mam dosyć tego syfu!!!!

    Odpowiedz
  • Prywaciarz(2017-11-04 13:01) Zgłoś naruszenie 91

    W końcu jakiś dobry pomysł Unii!!! Tak trzymać i milion kary za rozmowę z babką wciskająca kredyty jak nie użyje takiego prefiksu. Niech kurna jej dzieci te kare jeszcze spłacają. A do tych co dzwonią po 20.00 pięć milionów kary. Ja bym te firmy wyczesał do ZERA!!!

    Odpowiedz
  • Tomasz(2017-11-08 21:57) Zgłoś naruszenie 81

    i niech zbankrutują dziady bo absolutnie nie ma żadnych złudzeń że któryś z nich zajmie się kiedyś uczciwą pracą...

    Odpowiedz
  • m.s(2019-05-15 01:46) Zgłoś naruszenie 00

    Po pierwsze to juz 2019 i nie wprowadzono zadnych rozwiązan, po drugie co mi da prefiks jesli dzwonią na nr. stacjonarny. Telefon wyje i budzi, zanim sie dojdzie to przestaje a jak juz sie odejdzie to znowu zaczyna sie horror.

    Odpowiedz
  • Tomasz(2017-11-08 21:58) Zgłoś naruszenie 00

    Chwila, jak mogliście napisać o czymś 7 grudnia 2017 jak mamy dopiero listopad ?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane