Nie wykluczone jednak, że to nie koniec wzrostów, gdyż przygotowany w Senacie projekt o zmianie ustawy o podatku akcyzowym i ustawy - Prawo o ruchu drogowym zakłada, że akcyza na pojazdy o napędzie hybrydowym zostanie obniżona o 20 proc.
Senatorowie chcą promować samochody bardziej ekologiczne, zwłaszcza te z napędem elektrycznym, gdyż projekt zmiany przepisów przewiduje wyłączenie z opodatkowania akcyzą samochodów o napędzie wyłącznie elektrycznym.
Z raportu KPMG i PZPM wynika, że w ubiegłym roku zarejestrowano 556 samochodów z napędem elektrycznym, co oznacza wzrost o 65 proc. w stosunku do 2015 roku.
W samym tylko czwartym kwartale 2016 roku rejestracje samochodów osobowych z napędami alternatywnymi (głównie hybrydowymi) były wyższe o 74,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Ogółem zarejestrowano 3 tys. 32 auta, przy czym ponad 90 proc. tej części rynku należało do dwóch marek: Toyoty oraz Lexusa.
Według raportu wciąż znacznie więcej aut z napędem alternatywnym kupują klienci instytucjonalni niż prywatni. Instytucjonalni klienci w ubiegłym roku kupili 7 tys. 558 pojazdów z napędem alternatywnym, to wzrost o 82,6 proc. Z kolei klienci indywidualni zarejestrowali w ubiegłym roku 2 tys. 847 takich pojazdów, co dało prawie 60 proc. wzrost.