Na rynku miesięczników dla menedżerów pojawi się nowy tytuł, ale Forbes i Manager Magazin szykują się do kontrataku.
Nowy tytuł spółki Migut Media (wydawcy czasopism branżowych i hobbystycznych) pojawi się w listopadzie. Projekt ma kosztować 30-50 mln zł. Magazyn ukaże się początkowo w nakładzie 50-60 tys. egzemplarzy. Pismo ma zarabiać na reklamach średnich i dużych firm.
- Chodzi o nasycenie rynku. Docelowo liczymy na sprzedaż około 30 tys. egzemplarzy. Zaoferujemy coś, czego nie ma w obecnych magazynach - mówi GP Wiesław Migut, prezes wydawnictwa.
Magazyn będzie częścią tzw. platformy biznesowej. W jej skład wejdzie jeszcze portal społecznościowy, który pojawi się przed magazynem. Kolejnym filarem ma być Klub Sosnowy, który ma stać się miejscem spotkań czytelników, konferencji i szkoleń.
Nad projektem magazynu pracuje obecnie około 12 osób. Wśród nich są m.in. byli pracownicy Manager Magazin: dyrektor wydawniczy Piotr Cegłowski, dyrektor biura reklamy Adam Feldman i dyrektor marketingu i sprzedaży Olaf Furmanek.
- Projekt wydaje się ciekawy. Być może elitarność tego klubu będzie przyciągać menedżerów. Sprzedaż Manager Magazin rośnie, więc widać, że jest zapotrzebowanie na takie treści w tej grupie zawodowej - zastanawia się Katarzyna Wiater, szefowa domu mediowego Starcom MediaVest.
Nowemu tytułowi nie będzie łatwo, bo obecni na rynku konkurenci też szykują zmiany. Manager Magazin wzmocnił zespół, rozpocznie wydawanie publikacji jednorazowych pod marką pisma, m.in. na temat finansów osobistych. Jesienią w magazynie pojawi się sekcja poświęcona finansom firm.
- Jesień jest dla nas bardzo ważna także z punktu widzenia eventów. Planujemy trzy duże imprezy do końca roku - mówi Bohdan Gawroński, dyrektor wydawnictwa Manager Media, należącego do niemieckiej Grupy Spiegel.
- Bardzo duże zmiany planujemy na przyszły rok. Uruchomimy m.in. portal społecznościowy dla menedżerów, nową linię dodatków, wprowadzimy też na rynek nowy tytuł - zapowiada Gawroński.
Tytuł według ostatnich danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w maju miał sprzedaż 28,5 tys. egz., Forbes Axel Springer Polska - 36,6 tys. egz.
- Półrocze zamknęliśmy średnią sprzedaż przekraczającą 40 tys. egzemplarzy - mówi GP Jerzy Karwelis, dyrektor wydawniczy Forbesa.
Wydawca szykuje się już do serii jesiennych konferencji w całym kraju, które są coraz większym źródłem przychodów. Redakcja powiększyła się o kilka osób, a we wrześniu wprowadzi na rynek nowy tytuł - Forbes inwestor.
- Zapotrzebowanie na pogłębioną analizę tematów związanych z inwestowaniem pieniędzy jest coraz większe. Jeśli dodatek się przyjmie, rozważamy zrobienie z niego oddzielnego tytułu - podkreśla Jerzy Karwelis.
Michał Fura
Dalszy ciąg materiału pod wideo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama