27 października na Stadionie Legii w Warszawie odbyła się doroczna konferencja Maxus Day, która w tym roku poświęcona została marketingowi sportowemu. Organizatorzy spotkania - Maxus Polska - do współpracy zaprosili wybitnych ekspertów z branży sportowej - zarówno marketerów, jak i osób ze świata polskiego i światowego sportu i mediów m.in. Czesława Langa i Tomasza Zimocha. Spotkanie poprowadził Maciej Dowbor, a panel dyskusyjny - Michał Pol.

Podczas serii wystąpień oraz panelu dyskusyjnego poruszone zostały m.in. tematy budowania wizerunku marki w oparciu o sponsoring wydarzeń sportowych, marketingu napędzanego emocjami sportowymi, e-sportu czy Real Time Marketingu. W roli prelegentów wystąpiły autorytety w dziedzinie marketingu sportowego na czele z Seanem Jeffersonem (Director of Sales, Consulting & Media Partnerships Lead at ESP Properties) i Stuartem Butlerem (EMEA Head of Planning, Maxus Global), a także Jaromir Sroga, Jakub Komorowski i Kamil Sikorski z Maxus Polska. Wśród ekspertów znaleźli się także: Czesław Lang – organizator Tour de Pologne, kolarz torowy i szosowy, wicemistrz olimpijski oraz dwukrotny medalista szosowych mistrzostw świata, Tomasz Zimoch – komentator sportowy, Laureat Złotego Mikrofonu – „Oscara” dla radiowców, jak i Cezary „BlackFireIce” Cholewski – profesjonalny gracz i streamer Hearthstone of Warcraft, były zawodnik drużyny London Conspiracy.

„Maxus Day to coroczne wyjątkowe spotkanie praktyków i autorytetów w branży, służące wymianie doświadczeń i prezentacji najciekawszych rozwiązań na rynku marketingu i mediów. Tematem przewodnim tegorocznej konferencji był marketing sportowy, bowiem rok 2016 obfituje w szczególnie dla nas ważne wydarzenia – Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, Igrzyska w Rio, czy awans polskiej drużyny piłkarskiej do Ligi Mistrzów UEFA, po 21 latach. Podczas konferencji szczególną uwagę zwróciliśmy na zagadnienia związane ze sponsoringiem. W dzisiejszych czasach wiele firm coraz częściej wykorzystuje sport do wypromowania swojej oferty i dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Jednak nie jest to zadanie łatwe. Powód? To proste, promocja marki, a zwłaszcza osiągnięcie założonych celów sprzedażowych wymagają długofalowej strategii, zaangażowania kapitału i współpracy wszystkich zaangażowanych stron. Tylko jak zrobić to naprawdę efektywnie?” – powiedział Jaromir Sroga, CEO Maxus Polska.