"Po przeprowadzeniu weryfikacji założeń strategicznych oraz dotychczasowej realizacji strategii w oparciu o zaktualizowane w marcu br. kierunki strategiczne, rada nadzorcza zatwierdziła przyjętą przez zarząd spółki aktualizację strategicznych kierunków rozwoju grupy kapitałowej ZPC Otmuchów, która w związku z powyższym z tym samym dniem weszła w życie" – czytamy w komunikacie. 

Rozwój grupy kapitałowej będzie prowadzony poprzez intensyfikację działań we wskazanych poniżej obszarach: 
- poprawę rentowności poprzez dywersyfikację kanałów sprzedaży, w tym rozwój eksportu,
- utrzymanie istotnej roli biznesu w obszarze sprzedaży B2B oraz Private Label, w szczególności organiczny rozwój współpracy z kluczowymi klientami w Polsce i za granicą,
- inwestycje w rozwój istniejących i pozyskanie nowych, zaawansowanych technologicznie produktów,
- wykorzystanie potencjału marki producenckiej dostępnej w Grupie,
- przeprowadzenie dezinwestycji w ograniczonym zakresie tj. w obszarze pellet i prażynek, podano również.

"Naszym celem jest efektywne rozwijanie Grupy, oferującej szeroką gamę tradycyjnych i nowoczesnych wyrobów. W dalszym ciągu będziemy koncentrować się na segmentach strategicznych, które zostały zidentyfikowane w marcowej strategii. Jednocześnie nie będziemy sprzedawać m.in. Odry. Naszym zdaniem, Odra jako marka handlowa stanowi wyjątkowe i szczególne aktywo, a jej rozwój przełoży się bezpośrednio na wzrost sprzedaży oraz wartość Grupy. Równolegle pracujemy nad rozwojem strategicznych produktów i nowymi obszarami, z których będziemy mogli wypracowywać dodatkowe zyski. Rynek wymaga od nas dostosowywania się do nowych rozwiązań technologicznych – powiedział prezes Przemysław Danowski, cytowany w komunikacie.

Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów miały w 2015 r. 242 mln zł skonsolidowanych przychodów. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.