W III kwartale PTC zdobyła 197 tys. nowych klientów i w końcu września miała ich 12 mln 722 tys. To daje jej trzecią pozycję na rynku komórkowym.

Choć szacunki GP wskazują na to, że PTC pozyskało najmniej aktywnych kart SIM spośród czwórki operatorów dysponujących własną siecią, to III kwartał był najlepszy. W II kwartale PTC przybyło 152 tys. klientów, a w I - 145 tys.
Lider - PTK Centertel - zdobył w tym czasie 431 tys. klientów. Z szacunków GP wynika, że mający ambicje zostania największym graczem Polkomtel pozyskał ok. 470 tys. klientów, ale ma ich mniej niż sieć Orange. Wyniki Polkomtela poznamy w przyszłym tygodniu.
Przychody PTC w III kwartale wyniosły 1 mld 919 mln zł i były o 4 proc. wyższe niż w II kwartale i o 0,7 proc. wyższe niż rok wcześniej. Po dziewięciu miesiącach przychody wynosiły 5 mld 498 mln zł, o 3,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Przychody PTK Centertel w III kwartale wyniosły 2 mld 118 mln zł i były o 6,2 proc. wyższe niż rok wcześniej, a po trzech kwartałach zwiększyły się o 6,2 proc. do ponad 5,9 mld zł. Pozwala to szacować, że w tym roku wyniosą ok. 8 mld zł. Tegoroczne przychody PTC można szacować na ok. 7,5 mld zł. Gdyby policzyć je tak, jak robią to konkurenci, będą o 150-200 mln zł wyższe.
EBITDA PTC (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) w III kwartale był na poziomie 35,1 proc. przychodów, wobec 34,6 proc. w II kwartale i 32,9 proc. w I kwartale. Po trzech kwartałach wyniósł 1,882 mld zł. Firma zapowiada poprawę w IV kwartale, ale jej szef - Klaus Hartmann - nie chciał wczoraj potwierdzić, czy PTC będzie na koniec roku miała 13 mln klientów.
- Nie będziemy się ścigali na liczbę kart SIM. Nasze premie nie zależą od ich ilości - stwierdził.
Wzrostowi ma służyć intensywna kampania reklamowa. Z opublikowanych wczoraj przez portal wirtualnemedia.pl danych TNS OBOP wynika, że w październiku PTC wydała na reklamę telewizyjną - bez uwzględnienia rabatów - 36 mln zł, o 69 proc. więcej niż rok wcześniej. Dotychczasowy lider - Polkomtel - wydał w październiku na reklamę w tv 23,8 mln zł (o 3,9 mln zł mniej niż rok wcześniej), PTK Centertel - 14 mln zł (o 4,8 mln więcej niż przed rokiem), a P4 - 12,8 mln zł.
- W całym IV kwartale planujemy wysokie wydatki reklamowe - mówi GP Grzegorz Bors, dyrektor w PTC odpowiedzialny za rynek klientów indywidualnych.
Klienci PTC
TOMASZ ŚWIDEREK
ikona lupy />
DGP