Choć szacunki GP wskazują na to, że PTC pozyskało najmniej aktywnych kart SIM spośród czwórki operatorów dysponujących własną siecią, to III kwartał był najlepszy. W II kwartale PTC przybyło 152 tys. klientów, a w I - 145 tys.

Lider - PTK Centertel - zdobył w tym czasie 431 tys. klientów. Z szacunków GP wynika, że mający ambicje zostania największym graczem Polkomtel pozyskał ok. 470 tys. klientów, ale ma ich mniej niż sieć Orange. Wyniki Polkomtela poznamy w przyszłym tygodniu.

Przychody PTC w III kwartale wyniosły 1 mld 919 mln zł i były o 4 proc. wyższe niż w II kwartale i o 0,7 proc. wyższe niż rok wcześniej. Po dziewięciu miesiącach przychody wynosiły 5 mld 498 mln zł, o 3,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Przychody PTK Centertel w III kwartale wyniosły 2 mld 118 mln zł i były o 6,2 proc. wyższe niż rok wcześniej, a po trzech kwartałach zwiększyły się o 6,2 proc. do ponad 5,9 mld zł. Pozwala to szacować, że w tym roku wyniosą ok. 8 mld zł. Tegoroczne przychody PTC można szacować na ok. 7,5 mld zł. Gdyby policzyć je tak, jak robią to konkurenci, będą o 150-200 mln zł wyższe.

EBITDA PTC (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) w III kwartale był na poziomie 35,1 proc. przychodów, wobec 34,6 proc. w II kwartale i 32,9 proc. w I kwartale. Po trzech kwartałach wyniósł 1,882 mld zł. Firma zapowiada poprawę w IV kwartale, ale jej szef - Klaus Hartmann - nie chciał wczoraj potwierdzić, czy PTC będzie na koniec roku miała 13 mln klientów.

- Nie będziemy się ścigali na liczbę kart SIM. Nasze premie nie zależą od ich ilości - stwierdził.

Wzrostowi ma służyć intensywna kampania reklamowa. Z opublikowanych wczoraj przez portal wirtualnemedia.pl danych TNS OBOP wynika, że w październiku PTC wydała na reklamę telewizyjną - bez uwzględnienia rabatów - 36 mln zł, o 69 proc. więcej niż rok wcześniej. Dotychczasowy lider - Polkomtel - wydał w październiku na reklamę w tv 23,8 mln zł (o 3,9 mln zł mniej niż rok wcześniej), PTK Centertel - 14 mln zł (o 4,8 mln więcej niż przed rokiem), a P4 - 12,8 mln zł.

- W całym IV kwartale planujemy wysokie wydatki reklamowe - mówi GP Grzegorz Bors, dyrektor w PTC odpowiedzialny za rynek klientów indywidualnych.

Klienci PTC

TOMASZ ŚWIDEREK

tomasz.swiderek@infor.pl