Ttrzyletna strategia PPWK zakłada, że w ciągu najbliższych 14 miesięcy kapitalizacja spółki podwoi się, a przychody zwiększą się w 2008 roku do ponad 200 mln zł. Zakłada ona przejęcia spółek telekomunikacyjnych zajmujących się mobilnym marketingiem, a także tym, co dziś jest głównym przedmiotem działalności spółki: produkcją map i atlasów drogowych oraz map do nawigacji satelitarnej.

- W 2008 roku ponad połowa naszych przychodów będzie pochodziła z telekomunikacji - mówi Andrzej Zieliński, prezes PPWK.

PPWK poinformowała o przejęciu firmy Neofon, która zajmuje się sprzedażą małym i średnim firmom usług telekomunikacyjnych Netii i GTS Energis. Neotel obsługuje 25,5 tys. linii telefonicznych i szacuje, że w 2008 roku jego przychody wrosną o 65 proc. do 27 mln zł.

W planach PPWK ma jeszcze dwa przejęcia w tej branży oraz uruchomienie wirtualnego operatora komórkowego (MVNO). Tym projektem zajmuje się Grzegorz Esz, wiceprezes PPWK, który poprzednio pracował m.in. w rosyjskim operatorze MTS oraz w Polskiej Telefonii Cyfrowej. Z informacji GP wynika, że MVNO PPWK chce zdobywać klientów, oferując im dostęp do nawigacji satelitarnej w postaci map i ich darmowych aktualizacji.

Firma liczy też na lawinowy wzrost sprzedaży map do nawigacji satelitarnej oraz urządzeń do nawigacji. W tym roku spółka chce sprzedać ok. 6 tys. takich urządzeń, a w 2008 o kilkaset procent więcej.

Z RYNKU

Polski rynek urządzeń do nawigacji satelitarnej rośnie w tempie 100 proc. rocznie. W 2006 roku, według szacunków fińskiej Nokii, sprzedano u nas 120 tys. takich urządzeń.

Z kolei niemiecka firma Navigon szacuje sprzedaż na 88 tys. urządzeń. Według Navigonu, w 2006 roku polski rynek urządzeń do nawigacji wart był około 120 mln zł, a w tym roku wartość może wzrosnąć do 190 mln zł.

TOMASZ ŚWIDEREK

tomasz.swiderek@infor.pl