statystyki

Internet: Jesteś cyfrowym wszystkożercą, e-minimalistką, a może zamożnym pragmatykiem?

autor: Sylwia Czubkowska, Barbara Sowa05.09.2016, 07:36; Aktualizacja: 05.09.2016, 07:47
Osoba korzystająca z komputera

Osoba korzystająca z komputeraźródło: ShutterStock

20 mln dorosłych Polaków korzystających z internetu to już potężna grupa. Raport McKinsey & Company mówi o silnym oddziaływaniu użytkowników sieci na gospodarkę i dzieli ich na kilka plemion. Internauta internaucie nierówny. Statystycznie każdy spędza w sieci już sześć godzin dziennie, 90 proc. korzysta z WiFi w domu, to jednak – jak wynika z najnowszego raportu „Cyfrowi Polacy – konsumenci w czasach e-rewolucji” wśród użytkowników internetu wyłania się kilka grup.

Reklama


Analitycy McKinsey & Company wymieniają sześć najbardziej charakterystycznych. Płeć poszczególnych grup nie jest przypadkowa – jest odzwierciedleniem tego, czy mężczyźni, czy kobiety stanowią w niej większość.

Cyfrowi wszystkożercy – to niemal jedna czwarta wszystkich internautów. Są wykształceni, zamożni i to o oni uczestniczą najaktywniej w e-rewolucji. Chętnie kupują gadżety i testują najnowsze technologie, a internet uważają za główną częs´c´ swojego życia.

Aspirujące entuzjastki – to już co piąty internauta. Zazwyczaj jeszcze studiują lub rozpoczynają dopiero pracę. Mają więc mniej pieniędzy na technologiczne nowinki, ale i tak udzielają się w sieci aktywnie, tworząc nowe tres´ci, np. blogi, i to ta grupa najczęs´ciej kupuje przez internet, poszukując okazji i promocji.


Pozostało jeszcze 66% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama