statystyki

Polowanie na polskiego Facebooka: Uber, T-Mobile, MasterCard i Google otwierają biura dla start-upów

autor: Sylwia Czubkowska07.06.2016, 07:16; Aktualizacja: 07.06.2016, 07:41
Start-upy to dobry sposób na promocję własnych firm

Start-upy to dobry sposób na promocję własnych firmźródło: ShutterStock

Uber, T-Mobile, MasterCard, Google. Korporacje otwierają w Polsce specjalne biura dla start-upów, organizują konkursy, szkolenia i warsztaty.

Reklama


Ulica Wilcza 16, kilkanaście minut po godzinie 12, do samochodu wsiada szpakowaty, pełen energii 40-latek. Czeka na niego Bartłomiej Gola, partner zarządzający Speedup Group i znany w Polsce inwestor i mentor start-upów. Gola w ciągu niecałego kwadransa ma wysłuchać i ocenić pomysł na nowy, w założeniu jego twórców, na pewno rewolucyjny pomysł na innowacyjny biznes. Szpakowaty mężczyzna – choć zupełnie nie wygląda jak startupowiec – zaczyna ze swadą opowiadać o swoim projekcie. – Skoro mamy ekonomię współdzielenia: samochodów w ramach Uber, mieszkań w Airbnb, to my pomyśleliśmy, czy by nie zastosować tego mechanizmu w procesach reklamy. Nasza aplikacja na systemy Android i iOS ma być „tragarzem reklamy”, ale nie tyle w sensie kolejnego projektu lojalnościowego, ile raczej pomocy w budowaniu nowego zasięgu wśród klientów – Marek Artur, bo tak nazywa się ten początkujący biznesmen, opowiada, jak ma działać produkt, czyli aplikacja Zizanii. Ale dopiero gdy Gola zadaje mu dodatkowe pytania, zaczynam rozumieć, o co chodzi w tej rozmowie.

– Czyli to ma być takie scyfryzowane „worth of mouth”, szeptany marketing polegający na polecaniu sklepów czy usług, prowadzony w postaci aplikacji? – dopytuje inwestor.

– Tak, zasadniczo tak – przytakuje startupowiec.

Cała rozmowa ma miejsce w ciągu kilkunastu minut, gdy krążymy po centrum Warszawy w Uberze. Samochód odwozi przedsiębiorcę i po chwili wsiada kolejny, z kolejnym pomysłem na start-up. – Chcę zrobić aplikację dla biur detektywistycznych, która pozwalałaby ich klientom na bieżąco monitorować, co się dzieje z ich sprawą, oglądać np. zdjęcia obserwowanych osób, przeglądać dokumenty – zachwala Darek Gawrych, który jak opowiada, na razie wiele wspólnego ze start-upami nie miał, bo sam pracuje dla biura detektywistycznego.


Pozostało jeszcze 77% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

  • ab17pl(2016-06-07 15:25) Zgłoś naruszenie 00

    Tytuł jest bez sensu - facebook już raz był polski - był własnością polskiego przedsiębiorcy w USA (mieszkającego obecnie w Polsce) który go wymyślił, opatentował i rozpoczął działalność - po dwóch latach (2003-2004) portal social-media facebook.us został skradziony przez mafię która wystawiła studenta Zuckerberga jako twórcę facebooka- który w rzeczywistości jest co najwyżej założycielem firmy Facebook prowadzącej portal.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama