W ocenie firmy badawczej Informa Telecom & Media w 2006 roku globalne przychody z mobilnej telewizji wyniosą niespełna 176 mln dolarów. W 2007 roku wzrosną do ponad 333 mln dolarów, a w 2011 roku sięgną 1,8 mld dolarów. – Przychody z mobilnej telewizji (mTV) eksplodują w najbliższych pięciu latach – ocenia Daniel Winterbottom, starszy analityk w Informa. Jego zdaniem klientów będą napędzały wielkie wydarzenia sportowe. Z badań firmy Portio Research wynika, że ponad 50 proc. Europejczyków używających komórek jest zainteresowanych mobilną telewizją. Są gotowi płacić za nią średnio 10 euro miesięcznie. – W naszej sieci korzysta z niej kilkadziesiąt tysięcy osób, które w miesiącu korzystają z telewizji średnio przez kilkanaście minut – mówi Krzysztof Sieczkowski, dyrektor biura innowacji i rozwoju produktu w PTK Centertel. – Ta usługa pomaga nam sprzedawać usługi trzeciej generacji i droższe telefony. W Szwecji przeprowadzono badania, z których wynika, że większość osób, które miały okazję korzystać z komórki, by oglądać telewizję, chce to dalej robić, także w domu. W domu w ten sposób ogląda telewizję 2/3 uczestników badań. PTK Centertel swoim klientom oferuje możliwość oglądania serialu Magda M, a z kolei Polkomtel, operator sieci Plus, popularnych Oficerów. W ocenie specjalistów, to, czy telewizja w komórce zdobędzie popularność, będzie zależało m.in. od tego, czy i jak będziemy za nią płacić. Ich zdaniem, płacenie za przesłane kilobajty danych jest najgorszą z możliwych metod. Najlepszą – co pokazał m.in. przykład włoskiej sieci komórkowej 3 Italia, która jako pierwsza w Europie komercyjnie zaoferowała mobilną telewizję – jest miesięczny abonament o umiarkowanej wysokości, obejmujący rozmowy, transmisję danych oraz telewizję i ewentualne dopłaty za niektóre programy. Centertel zmienił właśnie sposób płacenia za telewizję w komórce. Do niedawna klient płacił za przesłane kilobajty danych. Teraz płaci za czas (60 gr za minutę) lub wykupuje miesięczny abonament, który kosztuje 19 zł. Ta zmiana może sprawić, że w 2007 roku klienci masowo zaczną oglądać programy telewizyjne w komórce – oceniają przedstawiciele spółki. Telewizja w komórce może być przekazywana albo z wykorzystaniem transmisji danych w technologii (GPRS/EDGE/UMTS), czyli streamingu, albo sygnału cyfrowego np. w technologii DVB-H. Streaming jest dziś wykorzystywany przez polskich operatorów. Tak naprawdę dobrą jakość mają ci użytkownicy, którzy korzystają z technologii UMTS. Przyszłością jest jednak telewizja cyfrowa.