statystyki

Ranking reklamacji rzecznika finansowego: Najwięcej zastrzeżeń klientów pod adresem Banku PKO BP

autor: Marek Chądzyński07.04.2016, 07:52; Aktualizacja: 07.04.2016, 10:35
W sumie reklamacji w bankach było 233 tys., a we wszystkich instytucjach finansowych monitorowanych przez RF ponad 317 tys.

W sumie reklamacji w bankach było 233 tys., a we wszystkich instytucjach finansowych monitorowanych przez RF ponad 317 tys.źródło: ShutterStock

Liderem zastrzeżeń klientów jest PKO BP. W ciągu ostatnich trzech miesięcy 2015 r. złożyli ich 42,5 tys. To dane zebrane przez rzecznika finansowego – instytucję powołaną w ubiegłym roku do ochrony praw konsumentów na rynku finansowym. Obejmują trzy miesiące – niepełne, bo wtedy funkcjonował RF.

To, że PKO BP jest na czele zestawienia liczby reklamacji, nie powinno dziwić – jest największym bankiem, ma największą liczbę klientów, więc statystycznie zastrzeżeń do jego działalności też może być więcej. Tak tłumaczy to sam bank: „obsługujemy ponad 9 milionów klientów, liczba reklamacji wynika przede wszystkim z dużej skali działania i jeśli zestawimy ją z liczbą klientów, to ten wskaźnik prezentuje się lepiej niż średnia dla sektora”.

PKO BP jest jednak nieco poniżej średniej liczby reklamacji rozpatrywanych po myśli klienta. Średnia dla wszystkich banków to 58 proc. W PKO BP – 48,5 proc. Najgorzej pod tym względem jest w Santander Consumer Banku. Na 3606 reklamacji pozytywnie rozpatrzono tylko 153, czyli niewiele ponad 4 proc. Na drugim biegunie jest ING Bank Śląski, który rozpatrzył pozytywnie ponad 83 proc. zastrzeżeń klientów.

W sumie reklamacji w bankach było 233 tys., a we wszystkich instytucjach finansowych monitorowanych przez RF ponad 317 tys. Rzecznik finansowy ma jednak wątpliwości, czy to dokładna liczba, bo część instytucji przesłała „zaskakująco niskie wartości w stosunku do swoich udziałów w rynku”. Rzecznik zamierza się zwrócić do Komisji Nadzoru Finansowego, by ta sprawdziła, czy raportowanie danych o reklamacjach było prawidłowe.


Pozostało jeszcze 72% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

  • peszek(2017-01-19 20:40) Zgłoś naruszenie 00

    szkoda, że ranking nie podaje jak dużo taki pko bp rozpatruje pozytywnie reklamacji.. a sporo, więc myślą też o kliencie...

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane