statystyki

Od luster w Wersalu do zaawansowanych rozwiązań technologicznych

artykuł sponsorowany
21.03.2016, 09:38; Aktualizacja: 21.03.2016, 09:44

O łączeniu nowoczesności z tradycją w zarządzaniu firmą mówi François-Xavier Moser, prezes Saint-Gobain na Polskę, Rumunię, Bułgarię i Turcję

Gdy jest Pan proszony o krótką prezentację Grupy Saint-Gobain, to co pan mówi?

Zawsze staram się przedstawić naszą aktualną sytuację rynkową, a także bogate doświadczenie i zasoby, jakimi dysponujemy. Jest o czym mówić, gdyż Grupa Saint-Gobain jest jedną z największych, a przy tym najbardziej nowatorskich firm przemysłowych na świecie. Potwierdza to m.in. agencja Thomson Reuters, która od pięciu lat zalicza nas do grona 100 najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw na świecie. Z drugiej strony w 2015 r. obchodziliśmy 350. rocznicę założenia Saint-Gobain, którego dokonał Jean-Baptiste Colbert, minister finansów ówczesnego króla Francji Ludwika XIV. Warto przypomnieć, że jednym z pierwszych osiągnięć firmy było wykonanie luster, które do dnia dzisiejszego zdobią Salę Zwierciadlaną w Wersalu. Tak długa historia i nowatorskość dają solidne podstawy do patrzenia z optymizmem w przyszłość. Dziś Saint-Gobain zatrudnia ponad 170 tys. pracowników w 66 krajach, a jej obroty w 2015 r. wyniosły ponad 39 mld euro.

Od luster w Wersalu

Od luster w Wersalu

źródło: Materiały Prasowe

W jaki sposób Grupie Saint-Gobain udaje się łączyć tradycję z nowoczesnością?

Kluczem do nowoczesności i przewagi rynkowej Grupy Saint-Gobain jest jej innowacyjność i zdolność do adaptacji, co pozwala nam być o krok przed innymi. W całej swojej historii potrafiliśmy zmieniać się i ewoluować, nie odrzucając przy tym swoich doświadczeń i tożsamości. Grupa nieustannie inwestuje w opracowywanie nowatorskich, zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Tylko w 2014 r. Saint-Gobain zainwestowała ponad 400 mln euro w badania i rozwój, zrealizowała 900 projektów badawczych, a także dokonała 400 zgłoszeń patentowych. Realizacja strategii biznesowej Grupy nie byłaby jednak możliwa bez naszych pracowników. Dlatego Saint-Gobain przywiązuje ogromną wagę do polityki zarządzania zasobami ludzkimi. Jako jedna z ośmiu firm na świecie otrzymaliśmy certyfikat „Top Employer Global 2016” nadawany przez Instytut Top Employers, niezależną instytucję zajmującą się badaniami praktyk w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Z kolei w Polsce już trzeci rok z rzędu zostaliśmy nagrodzeni certyfikatem Top Employer.

Czy może pan nam podać przykłady kilku ciekawych rozwiązań dostarczanych przez Saint-Gobain?

Warto tu powiedzieć, że co czwarty produkt sprzedawany obecnie przez Grupę nie istniał jeszcze pięć lat temu. To najlepiej obrazuje, że innowacje są nieodłącznym elementem DNA Saint-Gobain. Co ważne, nasze nowatorskie rozwiązania funkcjonują nie tylko w budownictwie, ale także w transporcie, służbie zdrowia i wielu innych sektorach gospodarki. Są one bardzo blisko, choć nie zawsze można je zobaczyć gołym okiem czy dotknąć. I tak spoglądając na otaczające nas budynki, można być pewnym, że w wielu z nich znajduje się izolacja ISOVER, płyty kartonowo-gipsowe RIGIPS czy fasady ze szkła GLASS marek należących do Saint-Gobain. Możemy prowadzić samochód w poczuciu bezpieczeństwa, ponieważ Saint-Gobain wymyśliła szkło laminowane do przednich szyb. W Europie co drugi samochód jest wyposażony w szyby produkowane przez Saint-Gobain. Samolot, którym latamy w podróż służbową lub na wakacje, prawdopodobnie ma osłony wytwarzane przez Saint-Gobain. Pociąg, którym udajemy się na weekendową wycieczkę, jest zapewne izolowany wełną szklaną Saint-Gobain. Także wiele urządzeń elektronicznych zawdzięcza swoje istnienie zaawansowanym technologicznie materiałom opracowanym przez Grupę.

A jaka jest rola Polski w globalnej strukturze Saint-Gobain?

Polska stanowi główną bazę rozwojową dla działalności Grupy w Europie Środkowo-Wschodniej. Swoją działalność przemysłową w Polsce rozpoczęliśmy w 1994 r. i jesteśmy jednym z największych inwestorów francuskich w kraju. Dziś Saint-Gobain ma nad Wisłą 25 fabryk, w których zatrudnia łącznie ponad 6 tys. pracowników, a w 2015 roku jej obroty wyniosły 4 mld zł. Silną pozycję rynkową budują tak znane marki jak: Glass, Sekurit, Norton, Isover, Rigips, Weber, Ecophon, Pam, Glassolutions czy Tadmar. Naszą ambicją w Polsce, podobnie jak i w innych krajach, w których Grupa prowadzi swoją działalność, jest być wzorem w zakresie zrównoważonego budownictwa. Przekłada się to na konkretne działania, np. wprowadzenie programu Multi-Comfort, którego nadrzędnym celem jest zapewnianie komfortu użytkownikom budynków wybudowanych z użyciem oferowanych przez nas rozwiązań. Posiadanie domu w standardzie Saint-Gobain Multi-Comfort oznacza dla jego mieszkańców estetykę i wygodę, a także oszczędność energii, co ma duże znaczenie dla rodzinnego budżetu. Najlepiej o potencjale programu świadczy fakt, że koszty budowy i eksploatacji budynków w tym standardzie mogą być niższe nawet o 37 proc. w porównaniu z tradycyjnymi domami. Ale na tym korzyści się nie kończą. Multi-Comfort pozwala na mieszkanie w komfortowych warunkach również jeżeli chodzi o akustykę, jakość powietrza czy oświetlenie. Wszystkie te czynniki wpływają na jakość życia, poczucie bezpieczeństwa, a także poszanowanie środowiska naturalnego.

Źródło:Artykuł sponsorowany

Polecane

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama