Dzięki ofercie rozszerzonej gwarancji użytkownik końcowy może liczyć na naprawę sprzętu w następnym dniu roboczym. Co oznacza, że jeśli dziś któryś z komponentów komputera ulegnie uszkodzeniu i zgłosimy to do serwisu, to już następnego dnia roboczego możemy liczyć na naprawę, która musi zakończyć się sukcesem – mówi agencji Newseria Łukasz Rutkowski, DT&WS Business Development Manager Lenovo.

Jak tłumaczy, w przypadku tradycyjnych usług gwarancyjnych czas naprawy wynosi przeciętnie od 3 do nawet 14 dni. Utrudnieniem jest też konieczność wysłania sprzętu do serwisu (tzw. gwarancja Carry-In), co dodatkowo wydłuża proces.

Natomiast w przypadku serwisów biznesowych Lenovo OnSite to serwis przyjeżdża do uszkodzonego sprzętu i dokonuje naprawy – dodaje Rutkowski.

Ekspert wyjaśnia, że w ramach usługi OnSite użytkownik w standardzie otrzymuje opcję naprawy sprzętu w miejscu jego instalacji. Natomiast rozszerzenie gwarancyjne, w ramach którego naprawa następuje już w następnym dniu roboczym po zgłoszeniu problemów, jest dodatkowo płatna.

Oferowany pakiet gwarancyjny obejmuje każdy sprzęt biznesowy, czyli notebooki, PC i stacje robocze – informuje Rutkowski.

Usługa rozszerzonej gwarancji OnSite jest już dostępna na innych rynkach, na których działa Lenovo. W Polsce dopiera zaczyna się pojawiać w ofertach dystrybutorów sprzętu komputerowego.

Jest to oferta wymuszona na nas przez klientów, którzy oczekują tego typu gwarancji na swoje firmowe sprzęty – stwierdza ekspert.

Lenovo liczy na to, że w najbliższych latach około 10 proc. sprzętu komputerowego sprzedawanego w Polsce będzie objęte usługą gwarancji OnSite z opcją naprawy w następnym dniu roboczym.