O tym, do którego banku trafi klient, decyduje oddział, który prowadzi rachunek osobisty. Co do pozostałych produktów obowiązuje zasada: za ROR-em, tzn. będą one przenoszone do tego oddziału, który obsługuje rachunek.

Jeśli klient, którego oddział znalazł się w grupie przejmowanej przez Pekao, chce pozostać w BPH, musi przenieść rachunek do placówki, która pozostaje w tym banku. W tym celu najpóźniej dziś powinien złożyć w swoim oddziale pisemny wniosek.

W piątek oddziały BPH będą obsługiwały klientów do godziny 18.00. W tym czasie można składać i realizować wszystkie dyspozycje, ale już nie wnioski o przeniesienie rachunków pomiędzy oddziałami. W sobotę i niedzielę (1 i 2 grudnia) oddziały będą nieczynne, a w poniedziałek placówki BPH rozpoczną pracę normalnie. Według tych samych zasad będą w tym czasie działały placówki partnerskie BPH.

System bankowości internetowej Sez@m i M@kler, bankowości internetowej dla klientów korporacyjnych, a także serwisy telefoniczne będą niedostępne od piątku od godziny 19.00 do poniedziałku do godziny 6.00. Bez zakłóceń ma przebiegać obsługa bankomatów i kart płatniczych.

Zmian w funkcjonowaniu placówek nie planuje Pekao.

- Nasza sieć i elektroniczne kanały dostępu do rachunków będą pracowały na dotychczasowych zasadach - mówi Robert Moreń, rzecznik Pekao.

- W przypadku bankowości elektronicznej klienci przechodzący do Pekao będą korzystali z platformy BPH do momentu faktycznego przeniesienia oddziału na platformę IT Pekao. Będzie się to odbywało sukcesywnie od stycznia. Rachunki klientów będą przenoszone do systemu Pekao 24, który od ponad roku był ujednolicany z systemem BPH, aby zachować wszystkie funkcje - informuje Robert Moreń.

Nowi klienci Pekao będą mogli korzystać z konta, logując się do systemu przez stronę banku BPH, a na stronie Pekao znajdzie się przekierowanie do systemu bankowości elektronicznej BPH.

MaŁgorzata Kwiatkowska

malgorzata.kwiatkowska@infor.pl