statystyki

Niezawodność infrastruktury IT

artykuł sponsorowany
21.12.2015, 12:46; Aktualizacja: 04.01.2016, 09:08

Co z punktu widzenia użytkownika oznacza niezawodność infrastruktury IT?

Tak naprawdę niezawodność infrastruktury ma fundamentalne znaczenie dla każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od sektora, w którym ono funkcjonuje oraz skali jego działalności. Niezakłócone działanie sieci firmowych, aplikacji, funkcjonalności związanych z zarządzaniem i bezpieczeństwem wprost zależy od niezawodnego działania serwerów, systemów operacyjnych i rozwiązań wirtualizacyjnych. Niezawodność w przypadku rozwiązań IT to przede wszystkim niezakłócona dostępność rozwiązań i sprzętu, co w sposób krytyczny wpływa na codzienną działalność przedsiębiorstw. To również możliwość uruchomienia go zgodnie z planem w przypadku awarii. Właśnie dlatego w Lenovo kładziemy szczególnie duży nacisk na ofertę serwisową.

Już od kilku lat obserwujemy wzrost zapotrzebowania na zapewnienie ciągłości pracy serwerów. Obecnie aż 82% przedsiębiorstw wymaga zapewnienia ciągłości pracy serwerów na poziomie przynajmniej 99,99% w przypadku sprzętu o znaczeniu krytycznym, systemów operacyjnych i najważniejszych aplikacji biznesowych. Z niedawno opublikowanego badania ITIC 2015−2016 wynika, że serwery Lenovo System x są najbardziej niezawodne w branży IT. Uzyskały w tym badaniu najwyższy współczynnik całkowitej ciągłości pracy i dostępności w 2015 r., wynoszący 99,999%, co oznacza, że czas nieplanowanego działania jednego serwera wynosi 5,25 min./rok. To samo badanie wykazało, że serwery Lenovo System x zanotowały najmniej nieplanowanych przestojów serwera, trwających od jednej do ponad 4 godzin rocznie wśród wszystkich platform serwerowych w 2015 r.

Jak w praktyce przekłada się to na działalność przedsiębiorstw?

Mamy tu bardzo konkretną korzyść finansową, ponieważ nasze rozwiązania pomagają przedsiębiorstwom ograniczyć koszty nieplanowanych przestojów. Oszczędności to drugi trend, o jakim możemy mówić przy okazji niezawodności. Aż 98% firm twierdzi, że jedna godzina przestoju serwera kosztuje przeszło 100 tys. USD rocznie. Co więcej, 33% ankietowanych szacuje koszty godziny przestoju w swoich firmach na 1 do nawet ponad 5 mln USD. Pokazuje to, jak ważne jest, aby minimalizować awaryjność i maksymalizować efektywność serwisową, która jest kolejnym kluczowym elementem płynnego działania infrastruktury IT.

Z tego wynika, że wysoki poziom usług serwisu ma coraz większe znaczenie dla firm.

Zdecydowanie tak. Zresztą nie tylko w serwerach - usługa serwisowa jest szalenie istotna w odniesieniu do całej oferty urządzeń biznesowych - tabletów i notebooków również. W przypadków serwerów serwis i usługi wsparcia mają znaczenie wręcz krytyczne. Zdolności producenta do szybkiej i skutecznej reakcji nigdy nie były tak ważne jak obecnie. Przedsiębiorstwa, ich użytkownicy końcowi, klienci, partnerzy biznesowi i dostawcy oczekują obecnie dostępu do zasobów IT w trybie 24x7, bez względu na czas i lokalizację. Nawet kilkuminutowy przestój serwera może mieć poważny wpływ na wydajność i koszty, liczone zarówno pod względem finansowym, jak i biznesowym.

Klienci szukają, zatem rozwiązań, które zapewnią im zarówno stabilność, ciągłość biznesową jak i stały rozwój wykorzystujący najnowsze zdobycze technologiczne.

Jak wygląda propozycja infrastruktury IT według Lenovo?

Centra danych to dzisiaj „krwioobieg” biznesu. Więcej danych oznacza więcej połączeń i więcej możliwości, co przekłada się na wydajniejszą pracę i większą wiedzę o procesach biznesowych. Dział Enterprise, jako część oferty Lenovo tworzy klarowną strategię dla serwerów klasy x86. Decyzje dotyczące IT to tak na prawdę decyzje biznesowe. Właśnie, dlatego nasza technologia tak bardzo koncentruje się na zależnościach i korzyściach z nimi związanymi. Dzięki temu nasi klienci są dobrze przygotowani nie tylko na dzisiejsze, ale również na przyszłe potrzeby biznesowe.

Fakt przejęcia w ubiegłym roku od firmy IBM linii rozwiązań klasy Enterprise, która stworzona została z myślą o infrastrukturze dla przedsiębiorstw w skład, której wchodzą: serwery o architekturze x86, zintegrowane systemy typu blade nowej generacji tj. Flex System, platforma NeXtScale dedykowana do przetwarzania typu Hyperscale i chmur publicznych, pamięci masowe i rozwiązania sieciowe Lenovo, a także związane z nimi oprogramowanie i usługi utrzymaniowe – oznacza, że Lenovo dysponuje obecnie kompletną ofertą sprzętu i oprogramowania dla firm, zoptymalizowany zarówno pod kątem klientów z sektora MśP jak i dużych klientów korporacyjnych, którzy potrzebują zaawansowanych rozwiązań do analityki biznesowej.

O ile portfolio serwerów ThinkServer zapewnia obsługę obciążeń w firmach z sektora MśP, o tyle światowej klasy serwery System x oferują wyjątkową wydajność z wbudowanym najwyższej klasy bezpieczeństwem, efektywnością i niezawodnością, które są w stanie obsłużyć rozmaitego typu obciążenia w dużych firmach – od podstawowych wymagań infrastrukturalnych, po cloud computing i analitykę Big Data.

Połączenie serwerowych ofert ThinkServer i System x nie tylko tworzy największe w branży portfolio produktów x86, spełniające pod względem potrzeb i cen oczekiwania klientów ze wszystkich sektorów rynku. Za jego sprawą Lenovo staje się jedyną firmą technologiczną, która oferuje wszystko – od telefonów, tabletów i komputerów PC, po serwery i rozwiązania dla przedsiębiorstw. Co to oznacza dla klientów? To, że Lenovo ma dla nich kompletną wizję rozwoju.

Na czym polega przewaga konkurencyjna Lenovo?

Aby zrozumieć, czym tak naprawdę są dzisiejsze wyzwania biznesowe i móc proaktywnie na nie reagować, musimy dysponować efektywnymi rozwiązaniami analityki biznesowej. Chcąc wdrażać nowe, skuteczne strategie, potrzebujemy mieć coraz większy wgląd w funkcjonowanie naszego przedsiębiorstwa. Ponieważ ilość informacji rośnie wykładniczo, potrzebujemy rozwiązań technologicznych, które umożliwią łatwe skalowanie wydajności i zarządzenie wielkimi zbiorami danych, a przy tym będą niezawodne i zwiększą wydajność posiadanych aplikacji. Nie da się ukryć, że to ambitne wyzwania, niemniej jednak zaawansowane technologie pozwalają spełnić je już dziś, dodatkowo gwarantując rozwój w przyszłości.

Rozwiązanie Lenovo System x dla SAP HANA oparte na najnowszych serwerach generacji x6 umożliwia podejmowanie decyzji szybciej i opieranie ich na bardziej wiarygodnych informacjach - nawet wtedy, gdy obciążenie danymi narasta. Dzieje się tak, ponieważ rozwiązanie maksymalizuje wydajność systemu i zapewnia bardziej inteligentne i efektywne podejście do zarządzania zasobami. Podsumowując, dzięki naszemu rozwiązaniu możemy oferować klientom usługi z taką wydajnością i dostępnością, jakiej oczekują przy osiąganiu swoich celów biznesowych.

Jakie są realne korzyści wynikające z waszej oferty?

Kompleksowa oferta rozwiązań Lenovo została stworzona z myślą o rzeczywistych potrzebach przedsiębiorstw. Produkty Lenovo spełniają wymagania firm każdej wielkości i z każdej branży, od MSP po organizacje, które potrzebują „szytych na miarę” systemów do krytycznych zastosowań. Dzięki temu, Lenovo nie tylko od podstaw zaprojektuje infrastrukturę informatyczną w firmie, ale również zaproponuje najlepszy sposób modernizacji już działającego sprzętu, zapewniając klientowi realne korzyści.

Nasze rozwiązania tworzymy tak, aby:

  • Pomagały w uzyskiwaniu cennych informacji z lawinowo rosnących różnego rodzaju danych.
  • Przyśpieszały procesy analityczne.
  • Zapewniały lepszą ekonomikę danych i niższy całkowity koszt posiadania (TCO)
  • Poprawiały elastyczność i reakcje na potrzeby klientów.
  • Zapewniały łatwość obsługi i działania.
  • Innowacyjność produktów zapewniała ciągłość użytkowania
  • Dane firmowe zawsze były zabezpieczone

Decydując się na współpracę z Lenovo firma może liczyć nie tylko na kompletną ofertę sprzętową, ale również na profesjonalne usługi wsparcia przed i posprzedażowego. W biznesie zawsze warto postawić na solidnego partnera i korzystać z przewagi konkurencyjnej, którą zapewniają innowacje technologiczne Lenovo.

Źródło:Artykuł sponsorowany

Polecane

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama