statystyki

Poczta Polska wygrała przetarg na obsługę polskich sądów w latach 2016-2018

10.12.2015, 12:53; Aktualizacja: 10.12.2015, 13:45
Poczta Polska przygotowała też kompleksowe rozwiązanie dla przesyłek poleconych oparte na Elektronicznym Potwierdzeniu Odbioru (EPO).

Poczta Polska przygotowała też kompleksowe rozwiązanie dla przesyłek poleconych oparte na Elektronicznym Potwierdzeniu Odbioru (EPO).źródło: ShutterStock

Oferta Poczty Polskiej zdobyła blisko 98 punktów na 100 możliwych w przetargu na obsługę polskich sadów, wynika z decyzji Centrum Zakupów dla Sądownictwa. Według zamawiającego, oferta Poczty Polskiej jest najkorzystniejsza i spełnia wszystkie wymagania specyfikacji zamówienia, podała firma.

Reklama


Reklama


"Poczta Polska udowodniła, że państwowa firma może realnie konkurować i zmusić przereklamowanego konkurenta do odwrotu. Ten przetarg to ważny element w rozwoju Poczty Polskiej. Walczymy o nasze miejsce na rynku, poszukując dodatkowych źródeł przychodu, rozwijając usługi finansowe i zdobywając kontrakty nie tylko na obsługę listów, ale przede wszystkim - paczek" - powiedział rzecznik Poczty Polskiej Zbigniew Baranowski, cytowany w komunikacie. 

Konkurencyjna propozycja złożona przez PGP uzyskała 67,79 pkt. 

Poczta Polska przygotowała też kompleksowe rozwiązanie dla przesyłek poleconych oparte na Elektronicznym Potwierdzeniu Odbioru (EPO). Jest to system wykorzystujący tablety dla listonoszy i pady w placówkach pocztowych. Informacja o doręczeniu przesyłki zostanie wysłana elektronicznie do systemu nadawcy od razu po odebraniu przesyłki przez adresata i złożeniu przez niego podpisu bezpośrednio u listonosza na urządzeniu mobilnym (tablecie). 

"Poczta Polska od dawna świadczy usługę Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru. Wprowadzone innowacje pozwolą Poczcie na jej jeszcze szybszą popularyzację"- czytamy także. 

Poczta Polska w tym roku wygrała konkurs na operatora wyznaczonego organizowany przez prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zdobywając 210 na 220 pkt. Umowa będzie obowiązywała 10 lat.

Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca br. swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.

Reklama


Źródło:ISBnews

Polecane

  • Olo(2015-12-10 13:35) Odpowiedz 253

    Powrot do normalnosci po tej wygranej, oby tak dalej.

  • observer(2015-12-10 14:11) Odpowiedz 2015

    Nareszcie. Trzeba było aż zmiany władzy by protegowani liberalnej hołoty z pod znaku PO poszli w zapomnienie

    Pokaż odpowiedzi (1)
  • a co na to Petru?(2015-12-10 18:41) Odpowiedz 71

    Petru: Nie dacie rady !!!!!

  • jakim prawem(2015-12-10 16:21) Odpowiedz 74

    inpostem będę się sądzić, nie pozwoliła odebrać przesyłki poleconej dla pełnoletniej córki adresatki. Ograniczyła tym do odebrania ważnej przesyłki, wystąpię o odszkodowanie, którego inpost nie uznała za reklamacxję Pocztą Polską nie ma problemów.

  • tyle w temacie Inpostu(2015-12-12 13:07) Odpowiedz 50

    Opiszę sytuację z Inpostem: pan leżący nie może odebrać poczty; Inpost zostawia awiza; opiekunka pana pracuje a poza tym NIE MA PEŁNOMOCNICTWA INPOSTU, tak Inpostu! ma upoważnienie notarialne ale to dla Inpostu za mało, nie jest honorowane.

  • mix(2015-12-10 14:29) Odpowiedz 59

    Dla jednych lepiej dla drugich gorzej. Ja pracuję w tych samych godzinach co poczta w mojej miejscowości, a z pracy dojechać muszę jeszcze ok. 20 km. W tygodniu nie mam szans na odebranie korespondencji, a soboty poczta ma wolne. Żeby odebrać przesyłkę musze brać wolne. Z inpostem było o tyle lepiej, że akurat punkt jest w jednym ze sklepów, który jest czynny codziennie do godz. chyba 21.00 a do tego w sobotę i niedzielę. Więc dla mnie będzie to zmiana na gorsze, bo z inpostem nie miałem problemu, żeby odebrać, z PP będzie problem spory.

    Pokaż odpowiedzi (3)
  • zulu(2015-12-10 19:58) Odpowiedz 418

    I znowu godzinę w kolejce na poczcie ?? 6 okienek , a 2 panie obsługują . Masakra . Cofamy się !

  • Piotr(2015-12-10 15:26) Odpowiedz 417

    Dysproporcja w przyznanych punktach w tym przetargu jest okrutna. Zastanawia mnie skąd ona się wzięła. Z tego co wiem poczta tablety ma na razie tylko na papierze, natomiast prawie wszyscy doręczyciele InPostu tablety mają. Sieć punktów wydających przesyłki InPostu jest bardziej rozbudowana niż sieć placówek Poczty Polskiej. Cenowo oferta InPost jest lepsza. Nie widzę przewagi Poczty Polskiej. Czyżby przetarg był napisany pod nią?

  • g.r(2015-12-11 08:10) Odpowiedz 25

    sa plusy i minusy-inpost miał spore problemy ale zaczął powoli ogarniac temat. Poczta była slidniejsza jesli chodzi o doręczenia itp. Ale jest tez inny zadziwiający fakt tej wygranej poczty-przeciez u nich list jest chyba 3 razy drozszy niz w imposcie wiec traca na tym osoby ktoe za te listy zaplacą

  • Przemek(2015-12-12 00:16) Odpowiedz 22

    "Cenowo oferta InPost jest lepsza" - absolutnie, w tym przetargu PP S.A. zaoferowała niemal dwukrotnie niższą cenę :)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama