Przyszło nam żyć w czasach, w których szybkość reakcji jest najważniejsza. Ciągle się śpieszymy, ale dzięki rozwojowi technologii możemy cały czas być na bieżąco z naszym życiem zawodowym i prywatnym. Dostęp do mobilnego internetu LTE i smartfony zmieniły nasz świat. Teraz w każdym miejscu możemy uzyskać informacje o najnowszych promocjach, mieć dostęp do konta bankowego czy sprawdzić status naszego zamówienia. Widać to w badaniach. Z danych TNS wynika, że ze smartfonów korzysta 70 proc. respondentów, z laptopów 80 proc., a z tabletów – 37 proc.

Wszystko pod ręką

Przedsiębiorcy, właściciele małych i średnich firm, współcześni rzemieślnicy muszą być w kontakcie ze światem niezależnie od tego, czy znajdują się w danej chwili w biurze, na spotkaniu czy poza miastem. Odpowiadanie na e-maile, wykonywanie przelewów bankowych, dokonywanie zakupów, dostęp do najświeższych informacji i danych z rynków – bez tego trudno prowadzić firmę w dzisiejszych czasach. A przecież przedsiębiorca to też człowiek, ma potrzeby jak zwykli użytkownicy smartfonów. Chce zerknąć na swój profil w serwisie społecznościowym, posłuchać muzyki w podróży między jednym a drugim spotkaniem, zamówić zakupy do domu, napisać komentarz pod artykułem, który go zainteresował lub oburzył. Przedsiębiorcom najnowsze zdobycze technologii oraz atrakcyjne pakiety internetu LTE potrzebne są nawet bardziej niż przeciętnym użytkownikom.

Smartfonizacja Polaków

Smartfonizacja Polaków

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

– Postęp technologiczny wkrada się we wszystkie dziedziny życia, a mobilność staje się podstawą rozwoju biznesu – mówi Marta Szwakopf, kierownik działu marketingu VSE/SOHO w T-Mobile Polska. Obecnie znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw dla polskiej gospodarki jest nie do przecenienia. T-Mobile chce wspierać polskich fachowców na wszystkich możliwych poziomach, dając im możliwość wyboru spośród bogatej oferty– mówi Marta Szwakopf.

Dwa urządzenia zamiast jednego

Operatorzy telekomunikacyjni doskonale zdają sobie z tego sprawę i próbują odpowiadać na te potrzeby. Przed szereg wysuwa się T-Mobile, który w ostatnich tygodniach postawił na całkiem nową strategię i wprowadził nowy standard obsługi małych i średnich firm. – T-Mobile z myślą o właścicielach małych i średnich przedsiębiorstw stworzył specjalną ofertę – Zestaw 2 w 1. Oprócz nielimitowanych rozmów i SMS-ów oraz MMS-ów, a także dużych pakietów danych, klient ma do wyboru smartfon i – w zależności od wybranej oferty – tablet, router lub laptop dostępny z modemem. A wszystko w bardzo atrakcyjnych cenach – przekonuje Marta Szwakopf.

Na przykład zestaw smartfon Sony Xperia™ E4 i tablet Huawei Mediapad T1 8.0, do tego nielimitowane połączenia, SMS-y i MMS-y w kraju. Limit danych w smartfonie to 1 GB, a w tablecie – aż 30 GB. Całość kosztuje zaledwie 69,99 zł miesięcznie.

Dla bardziej wymagających T-Mobile przygotował inny zestaw. Na przykład smartfon Microsoft Lumia 640 z laptopem Acer Aspire E15, całości dopełnia modem. Przedsiębiorca otrzyma 2 GB danych w smartfonie i 30 GB danych z modemem. Do tego nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y w kraju oraz nielimitowane rozmowy międzynarodowe z Polski do UE. Całość kosztuje zaledwie 109,99 zł miesięcznie.

Przedsiębiorcy są traktowani priorytetowo

Nowe podejście T-Mobile to nie tylko oferty urządzeń czy nielimitowane rozmowy i pakiety nielimitowanego internetu LTE. Telekom konkuruje też jakością. Każdy przedsiębiorca będzie obsługiwany poza kolejnością, czy to na infolinii, czy przy specjalnym stanowisku w salonie stacjonarnym. T-Mobile gwarantuje, że 9 na 10 spraw przedsiębiorców załatwi od ręki. – Wystarczy tylko jeden kontakt, a my znajdziemy rozwiązanie – mówi Marta Szwakopf.

To niespotykane w branży podejście do określonej grupy klientów. Ale telekom docenia też lojalność. Bo skoro przedsiębiorca związany jest z firmą od kilku lat, to dlaczego ma dostać ofertę taką samą jak nowi klienci? Dlatego przedsiębiorcy, którzy przedłużają umowę, mogą liczyć na kilka bonusów do wyboru. Między innymi dwa razy więcej internetu, co skutkuje większą swobodą podczas korzystania z jego zasobów, lub nawigację NaviExpert w ofercie z telefonem, lub pakiet Norton 360™ w ofercie mobilnego Internetu LTE. Dodatkowo można otrzymać 200 zł rabatu na wybrane urządzenia.

– Staramy się tworzyć oferty jak najlepiej dostosowane do rynku małych i średnich firm, tak aby zapewnić właścicielom firm możliwość wymiany informacji bez względu na to, gdzie aktualnie przebywają – deklaruje Marta Szwakopf.

Jak wybrać ofertę?

Ofert, jakie telekom przygotował dla przedsiębiorców, jest wiele. Jak się wśród nich połapać? Należy je dobrać do specyfiki pracy danego przedsiębiorcy i samej firmy. Dokładnych porad udzielą pracownicy salonów T-Mobile i konsultanci na infolinii. Jednak jest kilka generalnych zasad, z którymi przedsiębiorca powinien się zapoznać.

Wspólnym mianownikiem wszystkich tych ofert jest smartfon. Tu sprawa jest oczywista, bo jest on niezbędny przedsiębiorcy, do rozstrzygnięcia pozostają indywidualne preferencje użytkownika. Woli mniejsze urządzenie, wygodnie spoczywające w kieszeni? Czy większe, za to zapewniające nieporównywalnie lepsze wrażenia z patrzenia w ekran?

Twardszym orzechem go zgryzienia jest wybór drugiego urządzenia z oferty Zestaw 2 w 1. Tablet, a może lekki i przenośny laptop? Generalnie zasada jest taka, że tablet służy głównie do pozyskiwania treści, nie ich tworzenia. Tablet jest poręczniejszy, idealnie nadaje się od czytania serwisów informacyjnych czy oglądania, jego obsługa jest uproszczona i intuicyjna do granic możliwości. Łatwo napisać krótki e-mail czy obsłużyć firmowy profil w serwisie społecznościowym. Trudno jednak sporządzić na nim ważne pismo, ofertę dla kontrahenta czy zestawienie w Excelu.

Laptop jest bardziej toporny, jednak oferuje daleko szerszy wachlarz możliwości. Dlatego jeśli przedsiębiorca więcej czasu spędza w podróży do klientów czy kontrahentów, lepszym wyborem będzie laptop, bo taki wyjazd nie ograniczy jego możliwości. Z drugiej strony, jeśli przedsiębiorca więcej czasu spędza w biurze, a wyjazdy na spotkania traktuje jako chwile wytchnienia lub okazje, by załatwić drobne sprawy firmowe, powinien postawić na tablet.

Hybrydy przyszłością mobilności

Wybór jest jednak trudny, ale to zmienia się już na naszych oczach. Od 2010 r., czyli premiery iPada i początku masowej popularyzacji tabletów, ich sprzedaż rosła bardzo dynamicznie. Jednak w ostatnich miesiącach tablety są w odwrocie – ich sprzedaż, w zależności od ujęcia, spada lub utraciła dynamikę z poprzednich lat.

Dlaczego? Dzieje się tak z dwóch powodów. Z jednej strony są niejako kanibalizowane przez smartfony o coraz większych ekranach. Z drugiej – są wypierane przez urządzenia hybrydowe, czyli laptopy z dotykowymi ekranami i odczepianymi klawiaturami (lub jak kto woli – tablety z doczepianymi klawiaturami). W przypadku takiego urządzenia znikają wspomniane wyżej ograniczenia, bo tryb pracy można łatwo dostosować do sytuacji. Historia lubi się powtarzać, bo to tablety były współodpowiedzialne za wyparcie z rynku popularnych kiedyś netbooków. Dziś urządzenia hybrydowe, można by rzec – netbooki w odświeżonej formie – wypierają tablety.

Według wyliczeń firmy analitycznej IDC na razie urządzenia 2 w 1 nie są popularne wśród masowego klienta. Ale to się zmieni. O ile w 2015 r. spośród wszystkich tabletów niespełna 7 proc. to urządzenia 2 w 1, to do 2019 r. ta wartość wzrośnie do ponad 20 proc. Ten rodzaj urządzeń ma też poprawić kondycję rynku komputerów osobistych, które cieszą się mniejszą popularnością wśród końcowego klienta, a napędzane są głównie przez biznes i przemysł.