Jak informuje IBM w efekcie wdrożenia tego unikalnego rozwiązania, pracownicy Banku uzyskają bezpieczny wgląd w dane klientów na iPadzie, aby jeszcze lepiej dopasowywać oferty i spersonalizować propozycje produktów bankowych. Dodatkowo opiekun klienta dojedzie we wskazane miejsce i o najbardziej wygodnym dla niego czasie.

- Punktem wyjścia do stworzenia aplikacji dla Alior Banku było nawiązanie globalnej współpracy pomiędzy IBM i Apple, partnerstwo to zostało zawarte w zeszłym roku. Wspólna agenda nie wiąże się tylko z dostarczaniem mobilnych rozwiązań czy aplikacji. To szczyt góry lodowej, tak naprawdę mówimy tu o transformacji biznesu za pomocą wiedzy branżowej, którą dostarcza IBM, przy wykorzystaniu szerokich możliwości urządzeń Apple – informuje Paweł Filipowicz, Partner zarządzający działem Global Business Services w IBM.

Alior Bank wdroży aplikację IBM MobileFirst for iOS Trusted Advice, która dzięki wykorzystaniu analityki umożliwi doradcom Banku wgląd w portfolio klienta i zarządzanie nim w łatwy i przejrzysty sposób. Przy pomocy funkcji dostępnych w ramach aplikacji, klient będzie mógł zapoznać się z ofertą Banku nie tylko w biurze obsługi klienta, ale również w dowolnym miejscu – w siedzibie własnej firmy, domu czy kawiarni.

- Naszym celem jest dostarczanie nowych innowacyjnych usług, przełamywanie pewnych utartych kanonów co do bankowości. Jeżeli mówimy o tym rozwiązaniu, to jest to niezwykle unikalna usługa na polskim rynku. Zamożni klienci choć nie tylko, do których może być kierowana ta oferta, nie zawsze mają czas aby w każdej chwili móc pojawić się w oddziale – dodaje Paweł Filipowicz z IBM.

Aplikacja pozwoli także doradcom na przygotowanie rekomendacji i zestawienie decyzji klienta z modelowym portfelem banku, a w końcu na przygotowanie szczegółów transakcji finansowej.

Stworzona specjalnie na iPada, aplikacja IBM MobileFirst dla iOS jest połączona z najważniejszymi procesami i bazami danych firmy, a jednocześnie dostarczana przy zachowaniu zasad poufności firmowych danych. Aplikację można łatwo dopasować do potrzeb dowolnej organizacji, zarządzać nią i uaktualniać poprzez systemy chmurowe IBM.

- Moim zdaniem aplikacja wypracowana z Alior Bank, bazująca na jednym z branżowych mobilnych produktów IBM to świetne rozwiązanie. W ciągu kilkunastu minut może dojść do spotkania pracownika banku z klientem w czasie i miejscu dla niego najdogodniejszym. Nie mówimy tu tyko o prezentacji oferty, ale także o dokonaniu realnych operacji w oparciu o dostęp do portfolio klienta oraz danych rynkowych – podsumowuje Paweł Filipowicz.

Wojciech Sobieraj, Prezes Alior Banku

Kolejna rewolucja w usługach Alior Banku. To koniec tradycyjnej bankowości?

Jesteśmy naprawdę świadkami końca takiej bankowości jaką do tej pory znaliśmy. W ostatnim czasie nastąpił wysyp nowoczesnych technologii w bankowości jakiej do tej pory nie było. Warto dodać, że nie wszystkie one są tworzone przez banki, większość z nich to nowoczesne rozwiązania wdrażane przez firmy z sektora IT. To co w tej chwili robi Alior Bank można spokojnie nazwać ucieczką do przodu. Postawiliśmy sobie za cel, że Alior będzie najbardziej innowacyjny ze wszystkich banków.

Czy klienci banków są gotowi na tego typu rozwiązania?

Jest taka utarta prawda w bankowości, że proste transakcje mogą opierać się na dostępie do Internetu, ale te zaawansowane produkty finansowe muszą być proponowane w oddziale – które jest jakby dedykowanym kanałem do współpracy z klientem. Razem z IBM chcemy tą tezę nieco zmienić i udowodnić być może zachowania klientów zmieniły się tak dalece, że poza wysokiej jakości obsługa musi być ona także przyjazna klientowi. W miejscu i czasie dla klienta dogodnym.

Skąd pomysł na tę unikalną ofertę dla klientów private banking?

Jest grupa klientów , szczególnie tych mocno zapracowanych dla których fakt, że godziny otwarcia oddziałów to są godziny ich pracy to pojawia się pewien problem. Chociaż Alior jako jedyny bank w Polsce próbował nieco poprawić te sytuacją otwierając część oddziałów także w soboty i niedziele, klienci potrzebowali czegoś więcej.

Jednak zadaliśmy sobie pytanie co by było gdybyśmy mogli do wymagających klientów private banking dojechać ze znakomitą aplikacją, która umożliwiałaby dokonanie wszelkich transakcji dostępnych do tej pory w oddziale? Dzięki której pracownik mógłby doradzić klientowi w kwestiach inwestycyjnych pokazując mu bezpośrednio na ekranie urządzenia jego portfel inwestycyjny oraz wszelkie dostępne scenariusze. Temu właśnie służy projekt wdrażany wspólnie z IBM.

Kto będzie mógł z niej skorzystać?

Ta oferta będzie skierowana do wszystkich klientów private bankingu Alior Banku czyli kilku tysięcy osób. Będzie ona obsługiwana przez ok. 100 doradców. Sądzę, że będzie to świetne rozwiązanie dla tych klientów, którzy dysponują takimi środkami, że muszą lub powinni dywersyfikować ryzyko inwestycyjne i mieć stały podgląd na stan swojego portfela inwestycyjnego. Docelowo będziemy szli w kierunku oferty hybrydowej, aby każdy z kanałów był dla nich dostępny. Grupa docelowa klientów private bankingu to przedsiębiorcy z dużą wiedza na temat finansów.

Po wdrożeniu tej aplikacji to co będzie na wyróżniało spośród innych banków to kwestia pokazani klientowi całości jego portfela inwestycyjnego, profile ryzyka, będziemy mogli przeprowadzać symulacje i mieć podgląd live na jego portfel. Będzie to naprawdę kompleksowe podejście do klienta.

Czy w przyszłości z tej usługi będzie mogła skorzystać większa liczba osób, np. przedstawiciele MŚP?

Oczywiście, że tak. Wprowadzania nowoczesnych rozwiązań dla wąskiej grupy klientów zawsze niesie za sobą zwiększenie zainteresowania i w rezultacie zaoferowanie tego typu usług w szerszym wymiarze.