Potwierdzają się informacje GP już z maja o tym, w jaki sposób Puls będzie walczył o widzów i reklamy. 28 października ruszy zaprezentowana wczoraj nowa ramówka stacji, przygotowana pod wodzą 35-proc. udziałowca News Corp. Ruperta Murdocha. Stacja będzie walczyć o widzów programem informacyjnym i publicystyką, programami rozrywkowymi i serialami. Tak jak ujawniliśmy w GP w maju, jej oferta skierowana będzie przede wszystkim do mieszkańców większych miast, lepiej wykształconych i dobrze zarabiających, głównie z grupy widzów między 16 a 49 rokiem życia. Tym samym konkurować będzie głównie z TVN, który adresuje swój program do podobnej widowni. Kierownictwo stacji zapowiedziało wczoraj, że będzie konkurować z największymi graczami, a w pierwszej kolejności - do końca przyszłego roku - chce wyprzedzić TV4.

- Planujemy zainwestować w rozwój TV Puls miliony złotych. Mam nadzieję, że TV Puls będzie rentowna do czerwca 2009 roku - powiedział wczoraj Farrell Meisel, prezes zarządu TV Puls.

Podporą nowej ramówki Pulsu będzie przede wszystkim program informacyjny Puls Raport, emitowany o 19.30, w tym samym czasie co Wiadomości TVP. Stacja będzie kusić widzów polskimi wersjami sprawdzonych zagranicznych programów rozrywkowych, m.in. Czy jesteś mądrzejszy od piątoklasisty? W USA miał on największą oglądalność w należącej do Ruperta Murdocha telewizji Fox. Wśród seriali pojawi się legendarny Star Trek oraz film Robocop.

Obecnie Puls ogląda nie więcej niż 1 proc. widzów. Wydając miliony na promocję, stacja chce jednak szybko zdobyć nowych widzów. Na razie problemem jest dla niej mały zasięg. Czeka na jego zwiększenie, ale to zależy od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Nie wiadomo jednak, jak długo po zmianie władzy będzie ona pracować w obecnym składzie. Do kontrofensywy przystąpiła też TVN, która zwróciła się do KRRiT o wykluczenie Pulsu z przetargu na nowe częstotliwości. Prawnicy TVN twierdzą bowiem, że Krajowa Rada zmieniła charakter Pulsu z religijnego na uniwersalny z rażącym naruszeniem prawa.

Analitycy dają Pulsowi szanse na zwiększenie udziałów w rynku, ale trudno znaleźć takiego, który dawałby Pulsowi szanse na pokonanie Polsatu czy TVN. Niektórzy w najbardziej optymistycznych scenariuszach zakładają, że stacja może zdobyć 10 proc. widowni w ciągu dwóch lat.

32,3 mln zł

wyniosły wpływy reklamowe telewizji Puls w I półroczu (1,03 mld zł wyniosły wpływy TVN)

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl