statystyki

Wielton włącza się do gry o europejskie podium

autor: Damian Furmańczyk27.08.2015, 07:47; Aktualizacja: 04.09.2015, 15:08

Uważa się, że automatyzacja produkcji ogranicza zatrudnienie. U nas jest inaczej - mówi w wywiadzie dla DGP Mariusz Golec, prezes spółki Wielton, największego polskiego producenta naczep, przyczep i zabudów. Na początku sierpnia br. firma przejęła aktywa włoskiego producenta Compagnia Italiana Rimorchi. W maju Wielton wykupił 65 proc. akcji francuskiej firmy Fruehauf Expansion.

Reklama


Dlaczego dokonaliście przejęcia we Włoszech, a nie np. w Niemczech czy Hiszpanii?

Szukaliśmy okazji do akwizycji w różnych lokalizacjach, ale Włochy miały najwięcej atutów. Compagnia Italiana Rimorchi posiadała zakład z bardzo dobrze rozwiniętym zapleczem produkcyjnym, wyposażonym m.in. w automatyczną linię do zabezpieczenia antykorozyjnego, nowoczesny magazyn do wysokiego składowania oraz linie spawalnicze i montażowe. Marki Merker, Viberti i Cardi od lat cieszą się we Włoszech prestiżem, a niektóre z nich mają prawie stuletnią historię. Przejęcia wiekowych aktywów nie zdarzają się często, bez względu na branżę. Bardzo atrakcyjne były także warunki finansowe. Za brandy zapłaciliśmy 2,2 mln euro plus VAT, a za aktywa do produkcji 2,4 mln euro.

Czego w takim razie spodziewacie się po włoskim rynku?

Sprzedaż na nim, po latach spadków, notuje teraz kilkudziesięcioprocentowy wzrost rok do roku. Odbicie rozpoczęło się w ubiegłym roku i trwa nieprzerwanie. Wchodzimy więc na rynek, który ma olbrzymi potencjał do dalszych wzrostów, i zamierzamy to wykorzystać.

Ile chcecie tam sprzedawać?

Jesteśmy dopiero w trakcie analiz osiągalnych wolumenów sprzedaży. Obecnie skupiamy się na integracji starych i nowych aktywów grupy Wielton. Mam na myśli integrację organizacyjną, sprzedażową, technologiczną i kulturową. Wierzę, że dzięki temu osiągniemy pełny efekt synergii. To dla nas duże wyzwanie, gdyż dotychczas nie działaliśmy w tak dużej skali.

Ale jakieś liczby muszą być w planach. Jaki udział możecie mieć w rynku włoskim?


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama