Party i In Style - to dwa kolorowe magazyny dla kobiet, które wejdą na rynek tej jesieni i zaostrzą konkurencję między wydawcami.

Dwutygodnik Party wyda Edipresse Polska. Wydawnictwo rozpoczęło w tym tygodniu jego prezentacje w domach mediowych, które decydują o tym, w jakich tytułach reklamodawcy wydają swoje pieniądze. Magazyn należy do tzw. segmentu people, opisującego życie sławnych ludzi. W przeciwieństwie do ukazującej się już w tym segmencie Vivy tego samego wydawcy, według informacji GP Party ma koncentrować się tylko na polskich gwiazdach.
- Jeśli tytuł już prezentowany jest w domach mediowych, oznacza to, że start nastąpi niedługo, w ciągu miesiąca - mówi pracownik jednego z domów mediowych.
Według Presserwisu, debiut na rynku planowany jest na połowę października, nakład pierwszych numerów sięgnie 600 tys. egz., a oczekiwana sprzedaż to 180 tys. egz. Grupa docelowa to mieszkanki dużych miast w wieku 25-45 lat.
Wiadomo też, kto wprowadzi na rynek polską wersję kolorowego miesięcznika dla kobiet InStyle. Jak informowała GP, o prawa do tytułu od amerykańskiego Time Inc. walczyły wydawnictwa Marquard Media Polska i Hachette Filipacchi Burda Polska. Według Presserwisu, licencję zakupił ten drugi, a magazyn wejdzie na rynek lada moment.
Party ma pomóc Edipresse w walce o rynek z konkurencyjną Galą wydawnictwa Gruner+Jahr. W kwietniu średnia sprzedaż tego tytułu przekroczyła 140 tys. egz., a wpływy reklamowe w pierwszym półroczu (według Expert Monitora) wyniosły 29,4 mln zł brutto. To najlepszy wynik w segmencie. In Style będzie natomiast walczył w segmencie luksusowym, głównie z Twoim Stylem i Panią Wydawnictwa Bauer. Reklama w magazynach, według Expert Monitora, warta był w ubiegłym roku 2,2 mld zł (dane brutto), co daje temu segmentowi 15--proc. udział w całym rynku reklamy. Jednak w I półroczu tego roku - jak policzył Starlink - wydatki reklamodawców wzrosły jedynie o 3,1 proc.
MICHAŁ FURA