Drugi co do wielkości operator kablowy planuje zwiększenie przychodów o 20 proc. Zamierza wprowadzić do końca roku telewizję cyfrową w kolejnych miastach.

Vectra chce zwiększyć liczbę klientów odbierających telewizję cyfrową z obecnych około 70 tys. do 100-120 tys. na koniec roku.
- Będziemy poszerzać ofertę cyfrową, dzięki czemu do końca roku będzie ona dostępna w około 20 miastach - między innymi na Śląsku, w Olsztynie, Kielcach, Słupsku, Radomiu - zapowiada Tomasz Żurański, prezes Vectry.
Z telewizji cyfrowej korzystać może kilkanaście procent abonentów. W ciągu dwóch i pół roku spółka planuje pokrycie ofertą cyfrową 70 proc. swojej sieci. Wyda na to ponad 100 mln zł.
Vectra to drugi do wielkości operator kablowy na rynku. Obecnie ma ponad 643 tys. klientów usługi telewizji analogowej, ponad 70 tys. telewizji cyfrowej, około 120 tys. użytkowników internetu i około 20 tys. klientów telefonii. W I półroczu przychody operatora wzrosły o 20 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Ten wzrost ma utrzymać się do końca roku. Przychody, według naszych informacji, mają wynieść na koniec roku około 300 mln zł.
W I połowie przyszłego roku Vectra zamierza wprowadzić usługi wideo na żądanie, a jeszcze w tym roku standard wysokiej rozdzielczości HD.
- Pracujemy nad własną biblioteką i jesteśmy w trakcie wyboru dostawcy set top boksów, czyli urządzeń do obioru telewizji cyfrowej z nowymi funkcjonalnościami - mówi Tomasz Żurański.
Vectra oferuje darmowe set top boksy. Nie podaje, ile ją to kosztuje.
- To inwestycja długofalowa, która przy odpowiedniej skali i rozwoju usługi pozwoli nam zarobić - mówi Tomasz Żurański.
Poza Vectrą ofertę telewizji cyfrowej rozwija giełdowy operator Multimedia oraz Grupa Aster. Na przełomie roku z ofertą cyfrową ruszyć ma największy operator kablowy, UPC Polska. Dzięki cyfrze klienci kablówek mają dostęp do ponad 100 kanałów telewizyjnych, w ofercie analogowej mieści się niewiele ponad 60. To dlatego w ciągu ostatniego roku klientów samej usługi telewizyjnej przejęły platformy cyfrowe. W tym czasie zadebiutowała platforma n, która zaoferowała kanały w wysokiej rozdzielczości, usługę wideo na żądanie oraz dekodery z cyfrowymi nagrywarkami. W ciągu ostatniego półrocza wszystkie trzy platformy pozyskały prawie 700 tys. nowych klientów.
MichaŁ Fura
ikona lupy />
Rynek operatorów kablowych / DGP