Dane cennikowe Expert Monitora, firmy zajmującej się badaniem rynku reklamy, pokazują, że pod względem wysokości wpływów liderem jest Gazeta Wyborcza. Zakończyła rok z 896,7 mln zł wpływów, które wzrosły o 17,34 proc. Jednak pod względem dynamiki liderem rynku została Gazeta Prawna. Zwiększyła swoje przychody reklamowe o 38,58 proc. do 55,7 mln zł, wyprzedzając Puls Biznesu, który zebrał z reklam 51 mln zł (wzrost o 15,05 proc.) i Parkiet, który zakończył rok z 21,7 mln zł (wzrost o 18,58 proc.). Z kolei wśród dzienników bezpłatnych aż o 77,97 proc., do 46,8 mln zł, wzrosły wpływy reklamowe bezpłatnego Metra Agory. Aż cztery tytuły ogólnopolskie, choć rynek wzrósł o około 4 proc., zarobiły na reklamach od kilku do kilkudziesięciu procent mniej niż w roku 2005. Najwięcej straciła Trybuna – przychody spadły jej o 55,6 proc. do 960,9 tys. zł – jednak jest to dziennik, który pod względem sprzedaży zajmuje miejsce na końcu tabeli. Z czołówki sprzedaży najbardziej ucierpiał Super Express, tabloid kontrolowany przez Zbigniewa Benbenka zebrał z reklam 84,9 mln zł, czyli 20,87 proc. mniej niż w roku 2005. Drugim dziennikiem, który zarobił mniej, była Rzeczpospolita – zakończyła rok z 160,9 mln zł, o 9,45 proc. mniejszymi niż rok wcześniej, gdy zebrała 177,8 mln zł. Z 53,2 do 50,1 mln, czyli o 6,01 proc., spadły wpływy bezpłatnego Metropolu – gazeta nie osiągnęła rentowności, więc jej właściciel koncern Metro International zamknął tytuł 5 stycznia.
56 mln zł wyniosły ubiegłoroczne przychody reklamowe GP
Spadki to efekt tego, że w ubiegłym roku przybyło chętnych do podziału tortu reklamowego, a rynek reklamy w prasie wzrósł tylko o 4 proc. Dziennik, który zadebiutował w kwietniu, zakończył rok z 56,1 mln zł wpływów reklamowych, które odebrał konkurentom. W tym roku rynek reklamy prasowej wzrosnąć ma, według CR Media Consulting, o 8,6 proc.