statystyki

Wojna na rynku gastronomii: AmRest kontra Costa Coffee

autor: Patrycja Otto01.07.2015, 07:38; Aktualizacja: 01.07.2015, 09:56
Kawa

AmRest Holding, największa polska firma działająca w branży gastronomicznej, prowadzi obecnie 850 restauracji. 505 z nich działa w Europie Środkowej, z czego najwięcej – bo 326 – nad Wisłą. Realizacja nowej strategii oznaczać więc będzie zwiększenie do tysiąca liczby placówek w tym regionie Europy.źródło: ShutterStock

Wrocławska firma do końca dekady zamierza podwoić liczbę restauracji w naszym regionie

AmRest Holding, największa polska firma działająca w branży gastronomicznej, prowadzi obecnie 850 restauracji. 505 z nich działa w Europie Środkowej, z czego najwięcej – bo 326 – nad Wisłą. Realizacja nowej strategii oznaczać więc będzie zwiększenie do tysiąca liczby placówek w tym regionie Europy.

– W praktyce wiąże się to z otwieraniem przynajmniej 40 nowych placówek w skali roku – zapowiada dyrektor firmy ds. strategii i rozwoju Wojciech Mroczyński. Większość z nich nadal będzie powstawać w Polsce. Plan na ten rok zakłada uruchomienie w naszym kraju 30 nowych restauracji, czyli inwestycje na poziomie 90–100 mln zł.

W Polsce, podobnie jak w innych krajach Europy Środkowej, firma stawia przede wszystkim na rozwój marek: Burger King, KFC, Pizza Hut i Starbucks, pod którymi tylko do końca 2015 r. powstanie siedem placówek w Rumunii i pięć w Polsce. – Potencjał Rumunii oceniamy łącznie na 50–60 lokalizacji, zaś Polski – na ponad 100. W przyszłości zamierzamy powalczyć o pozycję lidera na polskim rynku kawiarni – zapowiada Adam Mularuk, odpowiedzialny za Starbucksa w Europie Środkowej.

W praktyce oznacza to zamiar pokonania dotychczasowego gracza numer jeden, czyli sieci Costa Coffee, która ma w naszym kraju blisko 110 kawiarni. – Zdobycie pozycji lidera nie oznacza pokonania rywala tylko w liczbie placówek, ale przede wszystkim pod względem obrotów – wyjaśnia Wojciech Mroczyński. By przyspieszyć rozwój w regionie, AmRest zamierza uruchamiać sieci w mniejszych formatach, lokalizacjach sezonowych oraz z opcją dostawy do domu w przypadku KFC.


Pozostało jeszcze 52% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane