statystyki

Trwa mobilna rewolucja: Google zmienia zasady, biznes nawyki

autor: Piotr Dziubak28.04.2015, 08:26; Aktualizacja: 28.04.2015, 09:10
kobieta-komputer

Zmiany zachodzą lawinowo. O roku „mobile” mówiło się już od dłuższego czasu.źródło: ShutterStock

2,5 mld razy wchodziliśmy do internetu, korzystając ze smartfona czy tabletu pod koniec 2014 r. Dziś Google preferuje przystosowane do nich strony w wyszukiwarkach, a biznes zmienia nawyki.

Reklama


Trwa mobilna rewolucja. Smartfony zastępują ekrany komputerów. Na stronach dostosowanych do przeglądania tego rodzaju treści spędzamy coraz więcej czasu – wynika z raportu IAB Polska Mobile 2014, który stanowi coroczne podsumowanie działań branży internetowej w Polsce.

Zmiany zachodzą lawinowo. O roku „mobile” mówiło się już od dłuższego czasu. Jednak dopiero w 2014 r. nastąpił dynamiczny wzrost wykorzystania urządzeń mobilnych właściwie w każdej dziedzinie naszego życia. Potwierdzają to np. dane zebrane przez Google’a. – Już 50 proc. użytkowników w Polsce korzysta np. z map Google na urządzeniach mobilnych, podobnie jest z aplikacją YouTube. Wystarczy spojrzeć na wyniki badań Megapanelu – w grudniu 2013 r. było 1,5 mld odsłon na stronach mobilnych, a rok później już 2,5 mld – wyjaśnia Michał Kramarz, odpowiedzialny za rozwiązania mobile dla biznesu w Google Polska.

Z raportu wynika, że tylko przez dwanaście miesięcy ubiegłego roku łączny czas przeglądania stron na smartfonach wzrósł z ponad 20 mln godzin w styczniu do prawie 35 mln godzin w grudniu. Autorzy zwracają uwagę, że w niektórych bankach liczba klientów logujących się na konta z aplikacji na telefonie przewyższyła liczbę tych, którzy robią to przez ekran komputera. Już ponad 71 proc. internautów posiada smartfon, a ponad 30 proc. tablet. Z ok. 9 mln do niemal 20 mln wzrosła liczba mobilnych odtworzeń audio. Prawie połowa z nas płaci w ten sposób za zakupy, a jedna trzecia za pomocą urządzeń mobilnych szuka informacji o produkcie.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Komentarze (1)

  • Jeeeno(2015-04-30 17:48) Zgłoś naruszenie 00

    Warto pójść z duchem czasu. Moja firma zdecydowała się na responsywną stronę internetową. Zaprojektowała nam ją firma www.studiolokomotywa.pl . Do tego odpowiednia promocja, pozycjonowanie zgodne z nowymi wymaganiami Google i jest sukces.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama